Jump to content

Syrefaste rør med innerdiameter 25mm - hvor/hvem selger slikt?

Mizar

Recommended Posts

Jeg har rør med ytterdiameter 25mm syrefast.

Ønsker rør med indre diameter 25mm.

Dvs. f.eks.30mm rør med veggtykkelse 2,5 mm

eller ytterdiameter 29mm, veggtykkelse 2 mm

eller ytterdiameter 28mm, veggtykkelse 1,5mm.

Hvor kan jeg få tak i noe som gir 25mm innerediameter tro?

Det nærmeste jeg har kommet, er 26 mm med veggtykkelse 2mm (altså 30mm ytterdiameter. Det er ikke trangt nok for meg... :giggle:

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Men det vi lurer sånn på, er hvorfor du må ha så trangt rør ? :confused::blush:

:sweat: :sweat: :sweat: Det er ikke meg som skal ha det, men en som lurte på om jeg kunne skaffe det for ham. :sweat:

:lol: :lol: :lol:

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Ruukki har 30x2,5

Takk! Jeg fant varenummer 7108490, det er hydraulikkrør. Kr 414 pr. m.

Du satte meg på riktig spor, og jeg fant også blankpolerte rør varenr. 7050325, 28mm x 1,5mm til 134 kr pr. m.

-Men det er vel kanskje for tynt til å sveise på? Jeg skal bl.a. lage braketter for rekkestøtter.

Sluttkommentar:

Takk for hjelpen alle sammen. -Det ser ut til at rørleggere sliter for å finne akkurat denne dimensjonen.

Tess svarte at det hadde de ikke, det samme med Hydroscand (dvs. begge hadde svindyre hydraulikkrør, men ikke polerte).

Til slutt fikk jeg "napp" på hovedkontoret til Ruukki i Owslo. Tvers over gata har de overlatt forbrukersalg til en rørbutikk som heter

Radia Mekanisk AS

Prof. Birkelandsv. 21

Oslo

tlf. 22307747

Så hvis folk her søker på syrefaste rør senere, kan de finne frem uten å spørre først i en ny tråd.

Igjen, takk for hjelpen!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...