Mizar Startet 18.April.2013 Del på Facebook Startet 18.April.2013 Jeg har rør med ytterdiameter 25mm syrefast. Ønsker rør med indre diameter 25mm. Dvs. f.eks.30mm rør med veggtykkelse 2,5 mm eller ytterdiameter 29mm, veggtykkelse 2 mm eller ytterdiameter 28mm, veggtykkelse 1,5mm. Hvor kan jeg få tak i noe som gir 25mm innerediameter tro? Det nærmeste jeg har kommet, er 26 mm med veggtykkelse 2mm (altså 30mm ytterdiameter. Det er ikke trangt nok for meg... Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Roger jo Svart 18.April.2013 Del på Facebook Svart 18.April.2013 (redigert) Tess har 30mm utv og 3mm vegg og med en 25mm broch eller en dreibenk Redigert 18.April.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tb55 Svart 18.April.2013 Del på Facebook Svart 18.April.2013 Brødrene Dahl og Ahlsell (rørgrossister) selger syrefaste rør. Er usikker på diameter. Prisen er ca 1/10 av Tess........ Du må da kjøpe via en rørlegger som har konto der. Men det vi lurer sånn på, er hvorfor du må ha så trangt rør ? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 18.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2013 Men det vi lurer sånn på, er hvorfor du må ha så trangt rør ? :sweat: Det er ikke meg som skal ha det, men en som lurte på om jeg kunne skaffe det for ham. :lol: Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Nidelv 28 Buskerud Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Ruukki har 30x2,5 Sitér dette innlegget Nidelv 28-Buskerud Link to post
Mizar Svart 20.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2013 Ruukki har 30x2,5 Takk! Jeg fant varenummer 7108490, det er hydraulikkrør. Kr 414 pr. m. Du satte meg på riktig spor, og jeg fant også blankpolerte rør varenr. 7050325, 28mm x 1,5mm til 134 kr pr. m. -Men det er vel kanskje for tynt til å sveise på? Jeg skal bl.a. lage braketter for rekkestøtter. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Lars Hansen Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Ikke noe problem å sveise det med Tig dersom du kan det sånn noenlunde :D Sitér dette innlegget Link to post
BAM67 Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 (redigert) Hydroscand har også sf rør 30x2,5 alt 28x1,5 - de har avd i Moss og Fr.stad, se www.hydroscand.no. Kontakt avdelingene og hør om dem har liggende dimensjonen du trenger (deres varenummer er 19213025 og 19212815) Br.Dahl: der må du ha konto for å handle (nevnt over). Mange selger også rør kun i std-lengder på 6 meter. Redigert 20.April.2013 av BAM67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 22.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2013 Sluttkommentar: Takk for hjelpen alle sammen. -Det ser ut til at rørleggere sliter for å finne akkurat denne dimensjonen. Tess svarte at det hadde de ikke, det samme med Hydroscand (dvs. begge hadde svindyre hydraulikkrør, men ikke polerte). Til slutt fikk jeg "napp" på hovedkontoret til Ruukki i Owslo. Tvers over gata har de overlatt forbrukersalg til en rørbutikk som heter Radia Mekanisk AS Prof. Birkelandsv. 21 Oslo tlf. 22307747 Så hvis folk her søker på syrefaste rør senere, kan de finne frem uten å spørre først i en ny tråd. Igjen, takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
skhauge Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 For info eg jobber for Brødrene Dahl AS. Tok et søk i industrikatalogen vår. Sveiste rør kvalitet 316L. Ytterdiameter 28mm, tykkelse 1,5mm. NRF 1900491. Så om du kan bruke et slikt rør ser det for meg ut som vanlig handelsvare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.