Jump to content

Hvordan få eksos til å bråke mindre?

Fred

Recommended Posts

Supertrapp som nevnt ovenfor er ikke spesiellt stille, men har man få disker på så er det ikke så ille men da er jo mot trykket større. Grei måte å regulere lydnivået/effekt når man skal på EU kontroll.

At ikke rustfrie supertrapp er pene er eg uenig i :yesnod: De eg hadde (på bil) var 2x3" men eg hadde apple racing 2x 3,5" foran de igjen.

Men eg solgte den bilen i 99 trur eg?, nå nylig dukka den opp på finn igjen. Lite forskjell å sjå siden eg solgte den, samme lakkering (kjenner igjen rosen på venstre glassfiber forskjerm) og noe dårligere finish

i motorrom. Men man må jo si at den har holdt seg bra, eg kjøpte den i 89/90 trur eg og hadde mye jobb med oppbyggingen. Eg solgte den da for 120000.- den gangen, sukk.

https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40962914

Når det gjelder lyddemping generellt så tror eg det er vanskelig å komme utenom store gode dempere med mye dempematriale innvendig.

For båt er "vann" en ganske god lyddemper, det prinsippet bruker vi også på store vac.pumper med godt resultat.

Ja det høres ut som en grei løsningfor de som ikke vet at havet er vann som en også kan føre inn i eksosen. Mast og seil er en stille alternativ framdriftesmåte for båter, bare som en opplysning;-)

Men du får ikke eksos stillere med mast og seil, gjør man vel? Spesielt ikke i bil...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...