Fred Startet 20.April.2013 Link til dette innlegget Startet 20.April.2013 Noen som har noen erfaringer? Er det noe man kan gjøre uten å skifte for mange deler? Har hørt at man kan ha spjeld? Lurte på både båt og bil.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Har du eksos potte? Dersom ikke hjelper det med en slik. Føre eksosen ned under vann, hjelper og (men da får du "blopping" i stede) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
avmønstret5 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Mast og seil hjelper bra;-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Pakker man motoren inn i seilet da, og fører eksosen gjennom masta? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bearded Beast Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Det skulle hjelpa bra det også, lange eksosrør hjelper godt på støy Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Til bil får en variable systemer ala Supertrapp. Er vel litt enklere en spjeld basert system. Men kanskje ikke så pent. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Kweelhouse Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Hvis du ikke har lyddemper fra før kapper du eksosslangen og setter inn en slik: http://www.maritim.no/motor-styring/eksosutstyr/lyddemper-vannlas/lyddemper-vannlas-100-115-mm Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Pakker man motoren inn i seilet da, og fører eksosen gjennom masta? Ja det høres ut som en grei løsningfor de som ikke vet at havet er vann som en også kan føre inn i eksosen. Mast og seil er en stille alternativ framdriftesmåte for båter, bare som en opplysning;-) Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Supertrapp som nevnt ovenfor er ikke spesiellt stille, men har man få disker på så er det ikke så ille men da er jo mot trykket større. Grei måte å regulere lydnivået/effekt når man skal på EU kontroll. At ikke rustfrie supertrapp er pene er eg uenig i De eg hadde (på bil) var 2x3" men eg hadde apple racing 2x 3,5" foran de igjen. Men eg solgte den bilen i 99 trur eg?, nå nylig dukka den opp på finn igjen. Lite forskjell å sjå siden eg solgte den, samme lakkering (kjenner igjen rosen på venstre glassfiber forskjerm) og noe dårligere finish i motorrom. Men man må jo si at den har holdt seg bra, eg kjøpte den i 89/90 trur eg og hadde mye jobb med oppbyggingen. Eg solgte den da for 120000.- den gangen, sukk. https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40962914 Når det gjelder lyddemping generellt så tror eg det er vanskelig å komme utenom store gode dempere med mye dempematriale innvendig. For båt er "vann" en ganske god lyddemper, det prinsippet bruker vi også på store vac.pumper med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Ja det høres ut som en grei løsningfor de som ikke vet at havet er vann som en også kan føre inn i eksosen. Mast og seil er en stille alternativ framdriftesmåte for båter, bare som en opplysning;-) Men du får ikke eksos stillere med mast og seil, gjør man vel? Spesielt ikke i bil... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
avmønstret5 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Du stopper motoren må vite, i alle falli båt. I bil gjelder eksospotta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.