Christina 3 Startet 20.April.2013 Del på Facebook Startet 20.April.2013 Hei. I løpet av vinteren har det begynnt å lekke fra koblingene til styringen på båten. Så ikke for meg å dra ut slangene så hvordan skal jeg få dette tett ? Merkelig at det skal plutselig begynne å lekke i 4 koblinger samtidig :-(.... Skrudde ut nippelen som sitter mellom slange/mutter og oljetanken. Tenkte å kjøpe ny i dag å prøve det, men alle butikker var jo stengt.... Grrrr.... Prøvde å skru til litt men er det ikke slik at disse kone koblingene ikke skal strammes til for hardt ? Nippelen ser slik ut : https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11274/2013-04-20_12.39.12.jpg Tror dere det blir bra med ny nippel eller fins det noe annet som kan brukes ? Eller må jeg bytte hele koblingen ? Ble en skikkelig drittdag i dag..... Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 21.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2013 Ingen som har vært borti slike kone koblinger ? Ingen som har vært borti hydraulisk styring ? Dette er jo helt vanlige koblinger som sikkert sitter på masse.... Kanskje det fins en tynn nylonskive som kan settes imellom ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Bruk gjengetape, var det ikke det fra før? Sitér dette innlegget Link to post
steinyga Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Flytende gjengetettemiddel fra Loctite burde ordne dette. Gå på Loctite sine sider og let opp en forhandler i næheten, så finner dem det rette stoffet til ditt bruk. Veldig enkelt, og veldig gode tettemiddler. Sitér dette innlegget Link to post
sessa32 Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 har hatt akkurat samme problemet selv med mitt sternpower drev..løsningen var gjengetettemiddel fra loctite og problem løst. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 21.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2013 Da får jeg prøve det Takker. Men hvor hardt skal man stramme til ? Sitter med en følelse av at slike kone koblinger bare skal strammes inntil ? Ellers ødelegger man konen og det lekker bare mer ? Eller husker jeg feil ? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 29.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2013 Da fikk jeg tak i nye nippler hos hydroscan. Skiftet og det ble tett og fint ...... Da er vi klar for sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.