Jump to content

Ryfylketreffet 2013


Sleipner93

Recommended Posts

Jepp, god tradisjon som ikke må dø ut. Jeg er for tiden cpt skuteløs, men regner med jeg får mønstre på hos Filip eller Erik hvis jeg ikke har fått båt til da ( jeg er i markede, og skal på andre visning i morgen)

 

Skal vi banke helgen 21-23/6

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Det er Hærlige Vaulen festival 22 Juni, så selv om jeg nok prioriterer Båtplassen treff foran det, så risikerer vi at andre tenker annerledes ?

 

Men vi er ihvertfall med vi, hvilken helg som helst egentlig, bortsett fra Pinsehelga, for da seiler vi til Hardanger og hele August, for da er vi på ferie.

 

Er det andre enn oss tre som er interessert ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Men skal vi ikke spikre en dato først, så vi kan gå over til det kjekke, å bestemme hvor treffet skal være.

Det vil alltid finnes helger for det krasjer med andre arrangement etc, samt vi kan ikke alltid gjøre alle til lags. Blir det så mye senere en den foreslåtte helgen begynner ferien å melde seg.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Ja her er alle velkommen store, små, ukjente, kjente, seil, ro, motor, og de som er "between boats" :-)

 

Enten må trådstarter lage poll på 3 aktuelle datoer, så tar vi den med mest stemmer, eller så banker vi den som er foreslått. Sleipner, koble inn :-)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Bra tradisjonen jeg og Sleipner startet en gang i verden fortsetter.

Selv om jeg i utgangspunktet ikke skriver på dette forumet lengre er jeg innom og leser av og til.

Kan jo hende jeg plutselig dukker opp for å hilse på gamle kjente, men gjenstår å se....

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Beklager sent svar, er for tiden rimelig opptatt med fagprøve å en båt som skal bli ferdig pusset/oljet lakket osv. til helgen nå. Da kun onkel_ove har foreslått datoen velger jeg å sette av helgen til dette. Ser det kræsjer litt med Vaulen festival men det får nå bare bli som det blir om ingen andre har noe veldig imot det. Utfordrer dere andre til å velge plass å ha treffet på i år, for meg kan vi godt bruke en av plassene vi har brukt før, men jeg er altid klar for nye steder. Helst ikke alt for langt borte men alt er mulig ;-)

Link to post
Share on other sites

Vi er med 21-23 Juni. Jeg har ikke konferert med Fruen, men satser på det går bra og at vi ikke er booka på sankthansfeiring noe annet sted.

Da blir det sankthans feiring og BP treff kombinert i år også :cheers:

Fin tradisjon det egentlig :flag_bp:

 

Vi er med uansett valg av sted. Er det noen som har noen preferanser ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

stemmer for "aftenbladholmen" i buøysundet.

I'm in ;-).

Faktisk tenkt lenge på å prøve denne plassen, men aldri blitt. Alle sier det er så flott her, men blir ikke helt gira bare ved satelittfoto. Må vel bare oppleves som alle de andre perlene.

 

Uansett....21-23 i Buøysundet funker her.

Link to post
Share on other sites

Ok, da har vi :

Tid : 21-23 Juni

Sted : "aftenbladholmen" i buøysundet. (Er det den som heter Årholmen i linken her det ?)

 

Hvor mange omtrent kan vi regne med å bli ? Skal vi ta en rask håndsopprekning ?

 

Vi stiller 2 voksne i seilbåt. Satser på å få det til hele helga fra Fredag til Søndag.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Plassen heter Årholmen på kartet ja.

Ankrer langs svaberget på østsiden av holmen. her er det noen bolter, men medbrakte kiler må påregnes om man blir mange.

Fastmontert grill på land, og en flott "krabbedam" til ungene. denne blir helt tørr på fjære sjø, og fort varm om det skulle bli sol.

Det er litt vegetasjon på holmen som tar av for nordvestlige vinder, så her er det stille nesten uansett. bare Østen tar her, men da kan man rømme til selve buøya på andre siden av sundet.

Det er brådypt intil berget så her kan de med stor badeplattform fortøye med hekken inn.

Det er meget godt ankerfeste her men husk å slippe langt fra land. Har måttet kjøre løs ankret flere ganger her.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Da nærmer det seg Treff helg (21-23 Juni) :thumbsup:

Hvem er det som regner med å komme så langt ?

  • Andresh har sagt I'm in, regner med det fortsatt gjelder :pray: ?
  • Haraune MÅ stille, for det er han som har valgt sted ! :lol:
  • Vi stiller i Kobbskolten, og har Onkel Ove og hans nysmidde kone med som mannskap. 4 mann altså.
  • Filip kommer også, og ikke utenkelig at han har med seg ett mannskap eller 2 ?
  • Sleipner kommer (er vel eneste som har vært på ALLE treffene :saint: ), og har 2-4 med seg han også.


Videre er vi spent på om vi får treffe :

  • Seewolf
  • Euklid
  • Dobbaen
  • Bjolbre


Og kanskje dukker Seilaren opp som Mystery suprise i løpet av helga :giggle: .

Alle andre som enda ikke har meldt seg i tråden er selvfølgelig hjertelig velkomne de også :yesnod:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...