HRAlbatross Startet 21.April.2013 Link til dette innlegget Startet 21.April.2013 Hei, jeg har en gammel seilbåt (fra 1972) med vinsjer som antagelig er originale fra denne tiden. Jeg prøver å finne et nytt vinsjhåndtak til disse, men finner ingen som passer. Jeg har prøvd 4-5 forskjellige, og aller er typisk ca 1 mm for store. Antagelig har det kommet nye standarder på slikt - er det fremdeles mulig å få tak i noe som passer? Takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Dette problemet diskuteres bl a her. Det kan se ut som du må lage (eller få laget) håndtaket selv. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sjøtunga Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hvis det er aktuelt å bytte ut selve vinsjene, så har jeg liggende et par Lewmar 40 two-speed vinsjer fra 1977 med standard åttekantfeste for håndtak etter at de ble byttet ut med nye selvskjøtende vinsjer på min egen båt. Er du interessert i å overta dem, så send meg en IM... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
HRAlbatross Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Takk for linken! Jeg har fremdeles ett håndtak, men prøver å få tak i en reserve. Satser på å få laget det selv, tenker jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.