Jomes Startet 23.April.2013 Link til dette innlegget Startet 23.April.2013 Hei. Hvilken vei skal man dra sveiva på en md2b volvo penta, når en skal sveive igang ? Med eller mot klokka når en sitter å titter på svinghjulet ? Eller lurer jeg på noen andre forhåndsregler ved start med sveiv. Rimelig ny på dette, og jeg er helt sikker på det finnes svært dyktige mennesker her med masse kompatanse. hvor kan det på nett o.l ligge tegninger over en slik motor. Får jeg svar i kveld, skal dette prøves i morgen bitti. :-) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Polarn Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 (redigert) Skal være umulig om du har riktig sveiv å dra den feil vei. Mener det er med klokka når jeg prøvde en gang. Når motor starter så skal sveiva slippe eller kan det bli meget farlig!!! Redigert 23.April.2013 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
adeneo Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 (redigert) Kommentar fra moderator: Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål. Grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel. Du sveiver med klokka, og som forhåndsregel kan det være greit å holde tommeltotter og nesegrevet unna sveiven hvis motoren starter, selv om sveiven normalt ikke skal følge med. Tegninger og deler finner du hos Volvo Penta. Og endre på tittelen din til noe annet! Redigert 23.April.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.