MarexSuncab_FD Startet 25.April.2013 Del på Facebook Startet 25.April.2013 Som heading sier, er jeg på utkikk etter måter å feste rorkult på slik at den ikke vrir seg etter støm, sønninger eller vind. Båt er en tresnekke - Sørlandssnekke. I dag festes den med tau til puller, men ønsker en mer elegant variant. Tar i mot tips Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Mange tar av rorkulten når de ligger fortøyd.. Eller du kan feste noe som stikker ned fra undersiden på rorkulten og passer i et spor/hull i dekket f.eks.? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
index Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Et passende hakkebrett montert på akterdekket? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
P. K. Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Jeg vokste opp med en sørlandssjekte men klarte først ikke å huske problemet eller løsningen vi må ha hatt... Jeg tenkte så at vi festet kalesjen i rorkulten (og det gjorde vi), men så gikk det opp for meg: denne båten hadde i tillegg et sidemontert ratt fremme ved en stol nær motorkassa. Det løp vaiere fra rorkulten til en tromme, på rattstammen (pent skjult under skarndekket), og dett gav rorkulten og roret litt treghet. - For en flott båt, når jeg tenker meg om. 23 fot, skjermsnekke med tak (omtrent som en Polar 20), tøft stuk, og en herlig en sylinders Marna med skikkelig smell i eksosen. Dessverre forsvant den ut av familien på 1990-tallet (til Stavanger). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.