Tskjei Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Da var du heldig/dyktig hvis du fikk den prisen ja! Da er det jo helt klart verdt det i forhold til vanlige manifolder. Bare si ifra du når du vet mer :) Fikk såklart den nedslående beskjed idag at drevet ikke blir ferdig til helga :( Tenkte å slippe unna litt arbeid med å levere det til en kunde av meg, men tar jo så lang tid nå at jeg vurderer å gjøre jobben selv. (Skifte kryssene og impeller) Noen som vet gjengestørrelse til feste på gearwire? Ble selvfølgelig sittende igjen halve når jeg skulle bytte :( Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Da er endelig båten på vannet igjen!!! Byttet kryss, impeller, belger, girwire, trim/tilt følere.Ble som en ny båt :) Målt til 46 knop med 14 1/4* 23 ballistic propell.Er en liten feil på tenning, men bare av og til.Må nok bytte tenningsmodul.Får 4400 omdr. men tror nok at det blir motorbytte etterhvert :) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 3.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Så va det opp med båten igjen.....Siden sist har jeg byttet tenningsmodul uten resultat.Fant til slutt ut at det var dårlig kontakt mot temp.føler på termostathus..Tomgangen ble fin igjen. Fikk 3 knirkefrie turer før den på ny jukset på tomgang.Nå gikk den bra etter 15 sekunder på 1500 omdr. Ut med plugger og som forventet så var det vann i sylinderne :-( Nå var manifoldene 16 år gamle så var ingen overaskelse at det var dette som var feilen når jeg tok disse av... Sendte idag mail til Ravns Garage om å sende meg manifolder og risere + Sett for å bygge om fra one piece. Noen som har erfaring med dette? Det tok ikke mer enn 3 timer før Ravns bekreftet ordren min! :-D Herligheten kostet ikke mindre en 13 båtlapper, men sesongen er berget!!! Sjekket forøvrig komperesjonen og målingene var mellom 170-180. Ikke mye slitasje her :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Da var manifoldene skiftet og båten går som ei klokke igjen :) Takker Ravns Garage for kjapp levering og proff kundebehandling :) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 20.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Vinteren har kommet og jeg skal gjøre noe småtteri igjen. Blir skifte av teakdekk (vært dårlig vedlikehold) og kartplotter. Noen som vet av noen som lager teakdekk? Hvilken kartplotter skal man velge? I tillegg blir det en runde med gelcoatrep til våren. Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Sandøy Båtdekk i Tvedestrand lager ferdige gulv til disse :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Tskjei Svart 20.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Har fått pris der, men tenkte å høre om noen vet om flere. Har du kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Nei, men hadde planer om å gjøre det i vinter.. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Tskjei Svart 20.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Gikk en ordre til Sandøy idag :) Slo til på 12900,- med frakt og lim. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 20.November.2013 Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Er selv i beit for kartplotter til min F23. Har tittet litt rundt, og må si Raymarin Dragonfly og Garmin xs21 ser veldig fine ut. Ser for meg at en 9 tommer hadde passet båten bra? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Tskjei Svart 23.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 Har ikke bestemt meg for størrelse enda.Må i båten å måle litt på plassen og plassering :) Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 (redigert) Har du denne båten enda? Har opprettet denne lille facebook grupper for oss med F-23. https://www.facebook.com/groups/hydroliftf23/ Redigert 3.Juli.2018 av eMTea (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Tskjei Svart 4.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2018 Har dessverre ikke denne båten lenger, men jeg håper jeg kan få innpass i gruppa uansett :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.