Zitt Startet 25.April.2013 Link til dette innlegget Startet 25.April.2013 Det finnes slike sett med hullsagblader i forskjellige størrelser til å sage ut hull i finerplater etc. Jeg skal bruke de til hull for blant annet ventilrist i teakplater. Jeg har spurt hos XL-bygg og Biltema, og de har ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 ??? Biltema har dem: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjareverktoy/Hullsag/Hullsagsett-20178/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Zitt Svart 25.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Ja, det er riktig, Polarn, men jeg trenger en større størrelse enn 67mm! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 (redigert) Monter, byggmakker, Carlsen fritzøe for å nevne noen. Tror det selges i de fleste byggevarehandler. Jeg har bla et sett fra Biltema. Redigert 25.April.2013 av Kaptein Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 litt spes dim kanskje, men jula har vel noe. http://www.jula.no/hullsag-189697 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sigurd Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Snakker vi om tynn fineer så hvorfor ikke bruke en sirkelkutter (google) eller konstruer din egen sirkel med rett diameter og bruk løvsag. Like bra, bare billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 26.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Sigurd, 12mm teakplater! Polarn, Jeg tror jeg må skru ned igjen platen det gjelder og ta det med stkksagen. Jeg synes det ble for dyrt å kjøpe hullsag tilden prisen for ett hull. Takk for hjelpen, folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Så lenge du skal montere noe i hullet og det ikke trenger å være 100% sirkulært, hva med å merke opp hullet og frese det med en vanlig pinnefres. Som et alternativ til sagen. Opplever ofte når man skjærer buer i tykke materialer at sagbladet vandrer på undersiden. Noen ganger har det ikke betydning, andre ganger kan det være jeg freser i steden. Har sirkelanslag på fresen, men hvis hullet ikke er så stort blir det "frihånd". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
znick Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Clas Ohlson har opp til 105 mm. Har selv brukt en slik for slangene fra Webasto'en. http://www.clasohlson.com/no/Hullsag/Pr300175083 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Jula har også store hullsager. Den røde serien deres (MEEC?) er billigere enn Sandvik varianten. Og Biltema faktisk, har opp til 130mm eller deromkring... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sun fun Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Bosch har hullsager fra 14 mm til 152 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.