Jump to content

trebåten min `titanic` er på vannet lakk overasket lite

harry92

Recommended Posts

i går sjøsatte jeg båten min som jeg syns var veldig deilligt altså. i fjord våres når jeg sjøsatte rakk knapt båten og treffe vannet før lensepumpene sto på fullt, i går når snekka kom på vannet så lakk den nesten ingen ting hehe, morro er det men ble overasket over at det lakk så lite som det gjorde der altså.

gå inn på bloggen for og se hvordan sjøsettinga gikk. http://mathiashansenbaat.blogspot.no/

mathi92

Redigert av mathi92 (see edit history)

Leste i bloggen din at du hadde tettet nede ved kjølen. Jeg har alltid vært skeptisk til fugemidler under vannlinja på trebåt, jeg har blitt anbefalt å bruke midler som fortrenges når treverket trekker vann og trutner. Med fugemasse kan vondt bli verre på sikt! Men håper det holder for deg!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

det kommer helt ann på hvordan man bruker fuga, i dette tilfellet så har jeg tatt fugen på utsiden av sprekkene som en hinne, har ikke presset noe inn i selve sprekken, så når båten trutner så får treverken fint biti seg sammen uten at det er noe fuge i veien. så da er det ikke noe problem da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...