halco Startet 28.Februar.2005 Del på Facebook Startet 28.Februar.2005 prøver meg igjen. kan noen fortelle meg hvor jeg kan få tak i grå/blått teddystoff med skumgummi bakside til skottkledning+++???+++ Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Burde kanskje ikke ha spurt, men vil du virkelig ha dette "teddy-stoffet". Jeg ville aldri ha valgt dette hvis jeg skulle trekke om noe. Sitér dette innlegget Link to post
halco Svart 28.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Burde kanskje ikke ha spurt, men vil du virkelig ha dette "teddy-stoffet". Jeg ville aldri ha valgt dette hvis jeg skulle trekke om noe. <{POST_SNAPBACK}> hvorfor ikke? det blir ikke lett skittent, god isolasjon for kondens og enkelt å legge. har fått opplysningom at møre tekstilfabrikk har engang lagt dette stoffet. eksisterer denne fabrikken ennu++? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Astor var kledd i teddystoff på veggene i begge lugarene. Nå er kabinen tebby-fri, heldigvis. Samler støv og skitt etter som årene går. Aldri mer! Inn kom vinylbelegg kjøpt på Sea Sea på Rud i Bærum. Lett å vaske over med en klut. Neste vinter går teddyen ut i akterlugaren. Men så er det dette med smak og behag. teddyen hører fortida til. Jeg må jo legge til at i tidlig på 80-tallet limte jeg RØDT teddyfor på dasjbordet på en Dodge van. Harry i dag, tøft den gang. Tidene forandrer seg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
halco Svart 28.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Astor var kledd i teddystoff på veggene i begge lugarene. Nå er kabinen tebby-fri, heldigvis. Samler støv og skitt etter som årene går. Aldri mer! Inn kom vinylbelegg kjøpt på Sea Sea på Rud i Bærum. Lett å vaske over med en klut. Neste vinter går teddyen ut i akterlugaren. Men så er det dette med smak og behag. teddyen hører fortida til. Jeg må jo legge til at i tidlig på 80-tallet limte jeg RØDT teddyfor på dasjbordet på en Dodge van. Harry i dag, tøft den gang. Tidene forandrer seg. <{POST_SNAPBACK}> hei heiMERKELIG, her spør jeg om hvor jeg kan skaffe stoffet og så får jeg bare til svar at jeg ikke bør bruke det.MÅ jeg revurdere å bruke det. DA spør jeg, HVA SKAL JEG BRUKE og hvor fra??? Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 1.Mars.2005 Del på Facebook Svart 1.Mars.2005 hei hei MERKELIG, her spør jeg om hvor jeg kan skaffe stoffet og så får jeg bare til svar at jeg ikke bør bruke det.MÅ jeg revurdere å bruke det. DA spør jeg, HVA SKAL JEG BRUKE og hvor fra??? <{POST_SNAPBACK}> Må bare henge meg på andre her som fraråder deg å bruke teddyfor til skottkledning.Da vi kjøpte båt så jeg på en del som hadde dette å det så ikke bra ut etter en del års bruk, er i alle fall glad det ikke er slik i vår båt. Som alle vet er jo smaken forskjellig. Vet ikke hvor du får kjøpt teddyfor jeg heller, men velger du annen skottkledning kan du jo sjekke hos Maritim. Gå inn på innredning og beslag, deretter på polstring og du finner flere varianter å velge blandt. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Fru Charente Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Bruk ikke teddystoff. Det er umulig å holde rent og det blir kjempestygt etter en stund. Direkte uhygienisk spør du meg. Sjekk med mor - det er hun som gjør rent. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Må bare henge meg på andre her som fraråder deg å bruke teddyfor til skottkledning. Da vi kjøpte båt så jeg på en del som hadde dette å det så ikke bra ut etter en del års bruk, er i alle fall glad det ikke er slik i vår båt. Som alle vet er jo smaken forskjellig. Vet ikke hvor du får kjøpt teddyfor jeg heller, men velger du annen skottkledning kan du jo sjekke hos Maritim. Gå inn på innredning og beslag, deretter på polstring og du finner flere varianter å velge blandt. <{POST_SNAPBACK}> Vi har trukket om fra teddystoff og kjøpte materiale for skottbekledning hos SWANG Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 eg kjøper skottbekledning hos Norsk Titanduk. Prisen er da 80kr/m.... Denne er av den moderne typen med offwhite "skai" med porolon bakside. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Dette teddystoffet var noe av det første jeg reiv ut av akterkabinen på Huldra III. Makan til innrøyka støvsamler skal man lete lenge etter. Neste vinter står forkabinen for tur. Kjøper bekledning hos lokal båtbygger til en fornuftig pris, men det burde i disse dager være mulig å få mange gode ideer på båtmessa i Oslo. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Hebbe Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Alt trekk skal også byttes i min gamle Saga, men i år er det bare i uteseksjonen som skal byttes. Det orginale trekket er noe som har vært hvitt en gang med mass hull i og skumgummi på baksiden. Det henger og slenger og er rett og slett stykt. Har kjøpt inn skai fra Maritim uten noe skummgummi eller "polstring" på baksiden, tror dette er lettere å få pent enn dette med "polstring" på baksiden. Det er også en grunn til at jeg kjøpte dette og det var at jeg også kjøpte ny fører og co-pilot stoler derifra så fikk jeg samme type skai som disse er laget av. Regner også med å trekke opp alle putene ute og da blir det penest om en har samme kvalitet over alt. Kunne egentlig ha tenkt meg å bytte alt nå i år men jeg må jo også ha noe å drive med til neste år... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Petter-B Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Glemte å nevne historien om hvordan trekket kom på skrogsiden.. Å feste skrogbekledning i en akterkabin med rund hekk, er en utfordring i seg selv. Bedre blir det jo ikke av at trekket er 140 cm bredt og skal helst påføres uten rynker og skjøter, på undersiden av dollbord etc. Heldigvis fikk jeg tak i en 5 liters dunk med kontaktlim for det går det mye av. Jeg var i tillegg helt urutinert med denne type oppdrag. Jeg begynte med å gjøre det feil, smørte inn den ene lengden på bakken og hadde ditto lim på skrogsiden. så lot jeg dette tørke litt og forsøkte så å frakte denne lengden på ca 2 meter opp stigen, inn i senterkabinen og deretter ned i akterkabinen. Allerede der været jeg at dette kom til å bli en utfordring. Selvfølgelig klebet noe av trekket seg fast og det hele endte med at jeg nesten ble mumifisert i levende live, totalt omtullet av et levende stykke skrogbekledning. De med mest fantasi kan vel kanskje se dette for seg. Vi fant sttraks ut at en bedre løsning var å vente med å påføre limet til trekket var vel ombord og heller lime et stykke på 20 cm av gangen. Dette gikk mye bedre og på BB side klarte vi nesten helt å unngå synlige skjøter, kun noen små innerst i køya. Dette skjedde i 2004 og neste runde blir ikke før våren 2006. Mvh Petter, en erfaring rikere. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Astor Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 (redigert) hei hei MERKELIG, her spør jeg om hvor jeg kan skaffe stoffet og så får jeg bare til svar at jeg ikke bør bruke det.MÅ jeg revurdere å bruke det. DA spør jeg, HVA SKAL JEG BRUKE og hvor fra??? <{POST_SNAPBACK}> Det er sagt i god mening for at du ikke skal gå i samme fellen som andre som trekker skuta si med teddystoff! Velkommen til Baatplassen.no, Halco! Du venner deg nok fort til hvordan vi svarer her på plassen. Mange sitter med lang erfaring med båt og vil gjerne gi det beste rådet tilbake. Godt ment! Lykke til i jakten på teddyforet! Håper du ikke ble skremt. Redigert 2.Mars.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nemo Svart 2.Mars.2005 Del på Facebook Svart 2.Mars.2005 Kan anbefale Zorba i Bergen. De skaffer det meste om de ikke har det på lager. Førsteklasses service. Her er adressen: Zorba A/S Litleåsv. 6 5132 Nyborg.......... 55 18 65 10 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei, vi har trukket om hele båten (Sandvik 945) innvendig samt isolert alle skrogsider innvendig. Til liming av både isolasjon samt trekk ble vi anbefalt og brukte gulvlim for våtrom. Dette limet er vannbasert og lukter ingen ting. Avgir heller ingen ubehagelige (les: giftige) gasser. Vi smurte lim på begge flater og lot limet tørke til det ikke klistret mot en finger og da var det enkelt å lime på og det fester med en gang. Selv store flater uten skjøter klarte vi selv uten for store problemer. Resultatet har blitt helt supert. Hilsen fra Charente Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Jeg har trukket skottbekledning èn gang, og brukte da etter anbefaling lim fra Biltema med et svært bra resultat. Limet kan brukes både på trekk med og uten skumgummi på baksiden. Jeg husker ikke produktnavnet, men spør i informasjonen der. Ikke medfører limet grising, billig, og legg på stoffet umiddelbart, enkelt og greit. Dette limet ble både brukt på nytt stoff, samt gammelt som hadde løsnet.... Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 4.Mars.2005 Del på Facebook Svart 4.Mars.2005 Hei, vi har trukket om hele båten (Sandvik 945) innvendig samt isolert alle skrogsider innvendig. Hilsen fra Charente <{POST_SNAPBACK}> Hei. Demonterte du all innredning først? Mvh Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.