Jump to content

Ekstern WiFi antenne

SVG Seiler

Recommended Posts

Har en WL400 antenne ombord fra Digital yachts. Den kostet ca. 4000 kr og er tilnærmet ubrukelig. Får sjeldent inn signaler selv om vi ofte bare ligger 50 meter unna kilden. Det passer dårlig med beskrivelsen om at den er "testet" på 4 nautiske mil... Enzo har et annet opplegg i sin båt som kostet halvparten og virker som å fungere langt bedre!

Som Careka nevner så har jeg en slik fra islandtimepc.com og jeg har trådløs router med i pakka.

Jeg har brukt den ekstremt mye og surfet på wifi som har vært opptil 4,5nm unna.

Folk rundt meg med disse Digital Yachtgreiene til 4-5000.- surfer ofte på mitt nettverk istedetfor deres eget da de sliter med signalene.

Aner ikke om det har med montering å gjøre men ihvertfall 2 av de med digital yacht som jeg har vært ombord hos med problemer har denne USB kabelen direkte fra antenna og det er bare rust og dårlig kontaktelendighet med en slik løsning.

Redigert av Enzo (see edit history)

Eg og har hatt denne ett par år og den funker fint. Snerten 8dbi antenne som er montert på pushpit og kobla på wan porten på en vanlig 3g router. Kjappt å skifte mellom wi-fi og usb modem.

Ser at bulleten (1000mw) får litt pes for vannlekkasje på nett, men så langt har det gått greit for min del. Eg la på litt ekstra vulktape når eg monterte den.

Låg seinest i påsken med en tussa hot spot link i vel 4 døgn uten ett eneste dropp i sambandet.

Rekkevidden er som Enzo sier upåklagelig, på de fleste plassene eg ligger kjører eg på minimum effekt men det er jo bare noen tastetrykk å skru opp ved behov.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...