SVG Seiler Startet 28.April.2013 Del på Facebook Startet 28.April.2013 Er det noen som har erfaring med Digital Yacht Wi-FI WL-60 Antenne for internettsom selges av Seatronic? Har merket at det ofte blir dårlig signal på WiFi nettet som tilbys i havner, spesielt om man ligger litt langt ute på bryggen. Denne antennen virker jo svært enkel, billig og praktisk... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Kjenner ikke akkurat den antenna, men nesten hvilken som helst nyere eksterne antenner i dag er ok for marinabruk. Sitér dette innlegget Link to post
SVG Seiler Svart 28.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2013 Har du forslag til gode alternativer? Greit å vurdere mer enn en... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Ta et søk, dette har vært diskutert her før. Jeg kjøpte en mye bedre og billigere 1000mW utendørs antenne på auksjon på Ebay. Mener den kom på ca. 200kr levert på døren. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 http://alfanete.webshopapp.com/alfa-awus036nhr.html Denne tar inn det som er av trådløse nett Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Har en WL400 antenne ombord fra Digital yachts. Den kostet ca. 4000 kr og er tilnærmet ubrukelig. Får sjeldent inn signaler selv om vi ofte bare ligger 50 meter unna kilden. Det passer dårlig med beskrivelsen om at den er "testet" på 4 nautiske mil... Enzo har et annet opplegg i sin båt som kostet halvparten og virker som å fungere langt bedre! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Denne har ENZO og jeg, funker helt flott. http://islandtimepc.com/marine_wifi.html Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Enzo Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 (redigert) Som Careka nevner så har jeg en slik fra islandtimepc.com og jeg har trådløs router med i pakka. Jeg har brukt den ekstremt mye og surfet på wifi som har vært opptil 4,5nm unna. Folk rundt meg med disse Digital Yachtgreiene til 4-5000.- surfer ofte på mitt nettverk istedetfor deres eget da de sliter med signalene. Aner ikke om det har med montering å gjøre men ihvertfall 2 av de med digital yacht som jeg har vært ombord hos med problemer har denne USB kabelen direkte fra antenna og det er bare rust og dårlig kontaktelendighet med en slik løsning. Redigert 28.April.2013 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Eg og har hatt denne ett par år og den funker fint. Snerten 8dbi antenne som er montert på pushpit og kobla på wan porten på en vanlig 3g router. Kjappt å skifte mellom wi-fi og usb modem. Ser at bulleten (1000mw) får litt pes for vannlekkasje på nett, men så langt har det gått greit for min del. Eg la på litt ekstra vulktape når eg monterte den. Låg seinest i påsken med en tussa hot spot link i vel 4 døgn uten ett eneste dropp i sambandet. Rekkevidden er som Enzo sier upåklagelig, på de fleste plassene eg ligger kjører eg på minimum effekt men det er jo bare noen tastetrykk å skru opp ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.