Mpeders1 Startet 29.April.2013 Link til dette innlegget Startet 29.April.2013 Hei. kjøpte en brukt v-max 9,9 for 5 år siden. Syntes den begynte å gå ''skittent''. hva kan gjøres? når skal stemplene skiftes? Sitér dette innlegget Link to post
båtmann98 Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Du kan Rense forgasser . Vist du ikkje har tatt service på lang tid er det og anbefalt Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Hei og velkommen, er ikke helt sikker på hva du mener med skittent.... vil gjerne hjelpe men du må beskrive litt nærmere, dør den på tomgang? fusker den når du gir gass? eller opplever du at noe ikke er som det skal over hele turtallsområdet. Kjenner ikke til noe som har byttet stempler på denne motorene pga slitasje, disse holder i 20 år+ om du ikke bruker den hele året... Sitér dette innlegget Link to post
Mpeders1 Svart 29.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Du kan Rense forgasser . Vist du ikkje har tatt service på lang tid er det og anbefalthva blir gjort på service? Hei og velkommen, er ikke helt sikker på hva du mener med skittentTakk takk, den dør KUN tomgang når den er kald. Det er i starten den fusker. Det er akkurat som den nøler litt(det var ikke slik før). Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Høres ut som du trenger en forgasserrens. Ta den av, og plukk den i biter og blås den med trykkluft og sett den i sammen igjen. Er ikke så innviklet som det høres ut. Bare husk å tell omdreiningen på dysene når du skrur dem ut, sånn at du vet hvor langt inn de skal når du setter dem på plass igjen. :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.April.2013 Link til dette innlegget Svart 29.April.2013 Mitt råd er at du begynner med det enkle først...Når det er problemer med en ca 2005 Yamaha 2-takt så er det ca 80% sansynlig at det er møkk/vann i forgasser, 10% at noen har skrudd sjæl og ca 10% sansynlig at det er mekanisk eller elektrisk feil....La oss ta det enkle først: -drener forgasser (flotørkammer) med rett verktøy kommer du til uten å demontere noe, pump med blæra når tappeskruen er i åpen posisjon slik at du får spylt reint. -sjekk plugger, de bør se like ut og byttes etter noen år bruk årets bensin til oppstart, forviss deg om at det ikke er vann og mjød på tanken dobbeltsjekk at tankluftinga er åpen når du kjører har du bensinfilter/vannutskiller så tøm og rens dette Ikke skru noe i fillebiter før du har sjekket det enkle først (ikke ta kreftmedisin om du er forkjøla.. om du forstår hva jeg mener) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.