Jump to content

VP tmd30, hvordan ser eksosbendet ut innvendig?

Thunderbolt

Recommended Posts

Takk for flotte bilder. Den går opp mot 100 grader når jeg presser mot fullt pådrag over en kort periode. Ellers ligger den veldig stabilt på ca 85 grader. Har akkurat kjørt gjennom systemrens på begge sider, uten særlig virkning. Tenkte kanskje dette bendet skulle hatt seg en omgang.

Hei, jeg har samme motor i båten min. Jeg fikk nervøse rykkninger i fjor da jeg hadde samme symptomer som deg. En dag merket jeg at jeg bare hadde kaldt vann i springen, og åpna lokket til varmeveksleren.

Der mangla det 6 liter frostvæske, og jeg var sikker på at varmeveksleren hadde gått til h...

Men i et lyst øyeblikk fikk jeg se litt rester av hvitt pulver fra påfyllingslokket, og begynte å undre om lokket slapp ut trykk.

Jeg kjøpte nytt lokk til ca 400kr. Og problem løst.

Se om du har spor av disse hvite stripene du også.

Er du like heldig som meg holder det noen sesonger til...

Hei Worry, hva mener du med kontakt til denne?? Termostatene har jeg hatt ute og kokt, de er ok. Har demontert eksosbendet idag og det var et godt lag med rust i disse vannkanalene. Kanskje nok til å lage et kjøleproblem på fullt pådrag?? Har dere et fungerende tips for å få denne rusten bort??

Er vel bare å pirke litt og bruke høytrykken . Bør tåle det da. Men dersom eksosbende ditt er gjort rent og termostatene dine er ok og innpelleren din er sjekket(med tanke på at den er slitt) og at det "fosser i vannfilteret på tomgang" da kan jeg nesten si probleme ditt sitter i kjølesløyfa til giret og opp til eksosbende ditt. Skru ut anodene til giret 2stk og se om det sitter i gjen leire eller skitt eller en gammel anode her. Men disse bytter du vel hvert eneste år. Selv hadde jeg en anode i kjølinga til giret som blokerte kjølinga til motoren min tmd30. Nå kjører jeg max over lang tid. Den går aldri over 80 grader. Rettelse: det fosser ikke i vannfiltere ditt dersom du har en stor blokade i kjølesystemet.dvs saltvannet får ikke sirkulasjon da det møter en vegg. I mitt tilfelle en anode i giret som blokerte dette. Seesnake

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...