Jump to content

1.mai på fjorden


Astor

Recommended Posts

På Oscarsborg er det stor aktivitet 1. mai. Kystvakta kommer. Falskjermhopping, Forsvarets hundeskole og mye mye mer. Foreninger og lag viser seg fram og hele festningen kryr av liv. Vi har aldri vært der på denne dagen og vurdererå legge båtturer dit.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og definitivt et godt alterativ til å pakke ned huset til foredre som er kommet på sykehjem, og eget hus for mulig salg. Håper å komme meg hjem fra Manchester i kveld, og lage i stand for bedre båtlv neste år!!

Predikeren sier at det er en tid for alt, så da er det enda håp!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Her står valget mellom en tur i Kragerøskjærgården eller båtpuss på seilbåten, begge deler er verdt å se frem til. Her i skjærgården er det ikke så mye slikt å samles rundt, virker flott med miljøet dere har der oppe i oslofjorden.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Det blir det vel en vel lang helg fra onsdag til søndag for vanlige arbeidsfolk som skal på jobb torsdag og fredag? Som pensjonist kunne jeg nok dra ut i morgen 1. mai (men ikke for å feire dagen, - for all del!!), men har en del å gjøre i hus og hage i morgen. Greit å jobbe litt på arbeidets dag. Husker at troppsføreren i speideren da jeg var ung med hage mot hovedveien inn til Stavanger alltid tok ned flaggstangen og skrapet og pusset den den dagen, klar til en ordentlig feiring den 17. mai.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tok fri torsdag og fredag, så vi dro i båten nå i ettermiddag. Nå ligger vi i Holmsbu sammen med fire andre gjestebåter. Hva som skjer videre avhenger fullstendig av vinden. Da vi kom ned i 18-tiden, blåste det som jeg knapt har opplevd her i Holmsbu. Litt roligere nå, men fremdeles friskt.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Søndag kveld blåste det iht. målestasjonen på Gullholmen på sydspissen av Jæløya 15m/s og 19m/s i kastene. Jeg er glad vi dra fra Oscarsborg til Son allerede søndag morgen klokken 0900 med kun 8m/s vind rett i mot..

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som pensjonist kunne jeg nok dra ut i morgen 1. mai (men ikke for å feire dagen, - for all del!!), men har en del å gjøre i hus og hage i morgen. Greit å jobbe litt på arbeidets dag.

Og at du er pensjonist med mulighet for å stelle i hus og hage har vel ingenting med de som gikk i tog 1.ste mai å gjøre?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

har du ca klokkeslett astor?

 

til keyfreak, jeg kjørte drammen > oslo på søndag kveld... og aldri opplevd så mye vind rundt holmsbu selv... gps antenna/bus system tok kvelden ca der :/ ikke kosetur.

 

Ikke for å starte noen språkdebatt, men jeg trodde faktisk du henviste til en kjøretur med bilen når jeg leste dette, syns det var litt gammelmodig med egen GPS antenne, men hva vet jeg om biler fra Drammen? :-)

--------------

 

Uansett vi holder oss på landjorda og nyter en stille dag. Kjekt å få luftet flagget.

Link to post
Share on other sites

Og vi gikk til Strömstad i frisk vind. Men det gikk veldig fint. Ikke mange båter her, og de som er her er norske... Vi ligger på de nye bryggene i indre havn. Store, doble båser.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Vi har alltid ligget i den ytre havna tidligere, så jeg har ikke lagt så godt merke til forholdene i indre havn. Men det er fine brygger, og jeg innbiller meg at de får utnyttet plassen i bassenget bedre.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...