Jump to content

Johnson 8 hk 1988, hvor få tak i deler?

Alternes.

Recommended Posts

Jeg har en god johnson 8 hk der jeg trenger ny plate med rulle for gassreguleringen som sitter oppå forgasseren. Det virker som at det er mer eller mindre umulig og få tak i disse delene til denne motoren. har ringt rundt og fått beskjed om både å kjøpe ny forgasser til mangfoldige tusenlapper og forskjellige ombyggingsett til forgasseren som de ikke engang kan svare konkret på hva inneholder :nonod: Er det slik at det er gennerellt vanskelig og få tak i deler til disse motorene? Veldig synd da motoren er krute god, men om alternativet er og kjøpe ny gasser til 3000 er det jo bare å hive motoren på dynga :nonod:

Veldig takknemlig om det er noen som har tips til hvor jeg kan få tak i denne plate, eller skulle ha en slik liggende :smiley:

KNS MEDLEM

takk så mye. jeg har faktisk vært inne og sett på denne siden, Problemet er at det tydlivis er to utgaver av denne motoren fra samme årstall. på en av motorene er ikke denne platen tilgjengelig på siden over ser jeg, Da de oppererer med Early/ late production. Hvordan finner jeg ut om motoren min er tidlig eller av sen produksjon når de heter det samme?

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

Dette er selvsagt typisk. siden har alt mellom himmel og jord til denne motoren, men "selvsagt" akkurat denne platen er ikke mulig å få lenger!! Er det noen som vet om noen verkstder med masse gamle deler liggende? må jo være en gammel mekaniker et eller annet sted i landet med verkstedet fult av gamle forgassere skulle jeg tro :confused:

KNS MEDLEM

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...