bergetun Startet 30.April.2013 Del på Facebook Startet 30.April.2013 Hei, Det ser ut som det lekker litt olje fra "belgen" som går ut under turboen. Denne gummi belgen ser ut til å være litt morken, så jeg lurer på å bestille en ny, men jeg vet ikke hva jeg skal bestille. Noen som kan gi meg et hint ? :) Beklager dårlig bildekvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 det er vel på trykksiden på innsugsluften det der, men hva delenr. er.. det er vel en standard dimensjon slange man kan få både her og der kanskje. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bearded Beast Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 du finner deletegninger med delenummer på volvo pentas nettbutikk blant annet Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 (redigert) Det er kneet til trykkluftsbeholderen til eksosbanjoen. Det ligger rett under clutchreima, innenfor de perforerte oljeslangene til den roterende slureturboen. Det gråe rett over til høyre er nok redningsvesten til motoren (påbudt i nye båter). Dersom du har glemt å fylle frostsikker luft på trykkluftsbeholderen så kan det fryse, og det kan oppstå oljelekkasje i pinjongen der hvor kneet møter snurrerten. Det finnes mange modeller av D3, så må du nok ta med motornummeret til forhandleren, men den belgen hører til aftercooleren, og har normalt delenummer 30677765, koster vel rundt en femhundrelapp eller noe sånt? Redigert 30.April.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Dersom du har glemt å fylle frostsikker luft på trykkluftsbeholderen så kan det fryse, og det kan oppstå oljelekkasje i pinjongen der hvor kneet møter snurrerten. Det er også viktig med rett farge på igangsetterstopperen, har hørt mye rart om spesiellt de grønne og grå. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Flere som er i det spøkefulle hjørnet ser jeg. Slangen du henviser til er ut fra turboen til røret til aftercooler altså komprimert innsugsluft. Det er ikke vanlig at denne blir morken, er du sikker på at det ikke bare er sprukken lakk utenpå slangen? Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Takker for gode og til dels morsome svar :) @DieselDahl: Mulig den ikke er morken, men malingen er forsvunnet helt og det ser ut som det kommer litt olje fra denne plassen Er det unormalt at det kommer olje fra denne plassen. Kan det være andre feil som gjør at det lekker olje herifra? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Det er helt normalt at det kommer litt olje her. Slike slanger er som regel armert med bomull og når oljen trekker inn så vil det se ut som den svetter. Du kan godt ta av slangen for å sjekke den, kanskje er innerdelen av slangen verre enn det du ser utvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.