Jump to content

jeg skal skifte større motor i båten min

windy26

Recommended Posts

Har summer Family 27 som jeg har tenkt å skifte motor i , har nå en volvo Tamd 31 a 130hk denne motoren går veldig pent , men ønsker å skifte pga mye røyk ved kaldstart.

er ganske lei av denne volvo røyken så derfor hadde jeg tenkt å skifte til en 41B eller P motor eller lignende mulig kansje en 31 P (150)hk , men helst en 6syl da denne går roligere og kan masje med lavere turtall og støy ,er det noen med synspunkter om motor typer , eller erfaring med større motor i denne type båt , muligeten kan selvfølgelig være en Ford 6 syl 180+ , men denne har jo også en tendens til å røyklegge ved kaldstart og er veldig tung i forhold til volvo 6syl 41 motor.

båten går nå fint i masje på 15knop ferielastet og en toppfart på ca 17knop dette er jo ønskelig å opprettholde, ønsker dine meninger om saken :-)

PS: Er det noen som skal skifte/selge en volvo 31/41-42-43 motor ville det vært hyggelig å gi meg beskjed , jeg trenger nødvendig vis ikke denne før til høsten/etter avtale , da min motor greit kan brukes i sommer

Tom B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...