Vedvards Startet 1.Mai.2013 Del på Facebook Startet 1.Mai.2013 Hei Jeg er i ferd med å bytte fødepumpe på en generator. Hadde en lekkasje i enden av slangen på den ene siden og måtte klippe av et par cm. Slangen er så forb.... hard at jeg ikke får tredd den inn på stussen på den nye pumpa. Ja, det er riktig dimensjon. Jeg kan selvfølgelig bytte slangen, men andre enden går inn på baksiden av generatoren og der er det mildt sagt trangt...... Så, hvordan skal jeg løse denne? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Sikkert ikke det du vil høre, men om de begynner å bli harde er det nok tid for å tenke på fornyelse. Men forsiktig bruk av varmluftspistol kan hjelpe om de ikke er på vei inn i bakelittstadiet. Fornuftig varmenivå, god avstand og god tid. Slangeenden skal være gjennomvarm. Kanskje ikke ideelt i denne forbindelse, men varmt vann er også til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
ksnes Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 glyserol... det myker iallefall opp vinduslister i gummi... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Denne slangen hadde jeg byttet, hvorfor ta sjansen på en dårlig slange Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Dette er så enkelt, og så vanskelig, at dieselen over tid drar ut mykningsstoffet i plasten som slangen er laget av. Når so slangen er so hard at den brekker, har du eit enno større problem. Eg ser ikkje for meg at der fins noko godt alternativ til å bytte slange i heile lengda, trangt eller ikkje, Magne Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 (redigert) OK Da har jeg skrudd fra hverandre brygga, demontert to hekkagregat og to grønne for så å jobbe meg videre gjennom en generator for å komme ut på baksiden av den for å skifte en dieselslange. Det var da fælt å vanskelig det skulle være å få lov til å ta en shortcut Så, mission completed. Ny dieselslange er montert Takk for alle gode råd og det er jo en god følelse å ha gjort det grundig Redigert 2.Mai.2013 av Wozu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 "Why I don't look busy? I did it right the first time!" Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 He he Wozu, som jeg skulle sagt det selv! Det er alltid vanskelig å få tatt en short cut! Men du verden så godt det føles å vite at du har gjort det skikkelig!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.