Jump to content

Harde Dieselslanger - kjerringråd trengs....

Vedvards

Recommended Posts

Hei

Jeg er i ferd med å bytte fødepumpe på en generator.

Hadde en lekkasje i enden av slangen på den ene siden og måtte klippe av et par cm.

Slangen er så forb.... hard at jeg ikke får tredd den inn på stussen på den nye pumpa. :blush:

Ja, det er riktig dimensjon.

Jeg kan selvfølgelig bytte slangen, men andre enden går inn på baksiden av generatoren og der er det mildt sagt trangt......

Så, hvordan skal jeg løse denne?

Sikkert ikke det du vil høre, men om de begynner å bli harde er det nok tid for å tenke på fornyelse.

Men forsiktig bruk av varmluftspistol kan hjelpe om de ikke er på vei inn i bakelittstadiet. Fornuftig varmenivå, god avstand og god tid. Slangeenden skal være gjennomvarm.

Kanskje ikke ideelt i denne forbindelse, men varmt vann er også til hjelp.

Dette er så enkelt, og så vanskelig, at dieselen over tid drar ut mykningsstoffet i plasten som slangen er laget av. Når so slangen er so hard at den brekker, har du eit enno større problem. Eg ser ikkje for meg at der fins noko godt alternativ til å bytte slange i heile lengda, trangt eller ikkje,

Magne

Svart (redigert)

OK

Da har jeg skrudd fra hverandre brygga, demontert to hekkagregat og to grønne for så å jobbe meg videre gjennom en generator for å komme ut på baksiden av den for å skifte en dieselslange. :sweat::cryin::saint:

Det var da fælt å vanskelig det skulle være å få lov til å ta en shortcut :sweat:

Så, mission completed. Ny dieselslange er montert

Takk for alle gode råd og det er jo en god følelse å ha gjort det grundig :blush::thumbsup:

Redigert av Wozu (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...