3rik Startet 2.Mai.2013 Del på Facebook Startet 2.Mai.2013 Noen som har erfaringer med denne rørbøyeren fra jula? Skal bøye 22 mm rekkerør, og senere 25mm. Vil denne duge? http://www.jula.no/hydraulisk-rorboyesett-601016 Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Min erfaring med rørbøying, er noe moderat. Men hvis ikke disse rekkerøra dine passer perfekt i rørbakken, vil du få flate svinger på rekka di. Og rørdimensjoner kan være så mangt. Hvis du tar med deg en bit av røret du skal jobbe med kan du iallefall prøve om den sitter tight i bakken. Styrken er det ihvertfall ingen mangel på. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Ja litt teit at bakkene ikke var metrisk. Noen som vet hvem som selger syrefaste 316 rør i tommemå(cgs) i bergensområdet? Ruuki selger ikke privat... Eventuelt om det er mulig å få fatt i metriske bakker til denne rørbøyeren? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 (redigert) Veit ikke om du får Ridgid sine bakker til å passe på den der. http://www.ridgid.eu/tools/_generalinfo/no-catalogue.pdf Den der bøyeren til Jula selges over alt under ulike navn og varemerker. Har ennå ikke sett den i metrisk utførelse. Om det bare er to dimensjoner du skal bøye, og der er noe såpass "viktig" som rustfrie rekker, hvorfor ikke kjøpe noe skikkelig? http://prmaskin.no/r_rb_yere/r_rb_yer_med_dor/ Redigert 2.Mai.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Er denne fra Jula mao ikke noe tess til å bøye rør med? Dersom jeg finner rør med 1" størrelse skal det jo passe i bakken som følger med. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Mener jeg leste en tråd her inne om en som bøyde rekker med en slik rørbøyer uten at det var noen antydning om at utstyret ikke var bra. (Skrevet rett fra sofaen via hjernen og fingrene) Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Dersom du fyller rørene med sand, så vil de ikke bli flate. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 fikk tilbud på 25mm rør, vil disse knekkes flate om jeg benytter 1'' bøyeren (25,4mm)? Trikset med sand var lurt, bruke vanlig blåsesand da regner jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Om det bare er to dimensjoner du skal bøye, og der er noe såpass "viktig" som rustfrie rekker, hvorfor ikke kjøpe noe skikkelig? http://prmaskin.no/r_rb_yere/r_rb_yer_med_dor/ Har sendt prisforespørsel på denne, er jo ikke et must å ha hydraulisk... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 litt drøyt å bruke 30 tusen på en rørbøyer for dette vel Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Mener jeg leste en tråd her inne om en som bøyde rekker med en slik rørbøyer uten at det var noen antydning om at utstyret ikke var bra. (Skrevet rett fra sofaen via hjernen og fingrene) Det stemmer, men han fóret ut i bakken til rørdimensjonen Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Har lest andre steder at det er mulig å fore opp bakkene med plattlodd (tynn blyplate) slik at de passer bedre. Om røret hardpakkes med sand og plugges i endene med treplugger går det nok bra. Skal du ha jevne fine bøyer med stor radius bør du gå til et verksted som har utstyr for rørvalsing. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Her er ett medlem som bøyde stor radius uten valsing Jeg fant ikke tråden medlemmet som bygde nye rekker med rørbøyer lik den på Jula, men etter litt søking på forumet så lar den seg nok finne Sitér dette innlegget Link to post
kavset Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Har sendt prisforespørsel på denne, er jo ikke et must å ha hydraulisk... Tror du kommer til å slite litt med å bøye 25mm 316 rør med en håndbøyer. Alt går om du har lang nok arm, men det kan bli veldig tungt... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 fikk tilbud på 25mm rør, vil disse knekkes flate om jeg benytter 1'' bøyeren (25,4mm)? Trikset med sand var lurt, bruke vanlig blåsesand da regner jeg med. Ikke noe problem å bøye 25mm rør med 1" bakke, men du må sandfylle. Et lag med kraftig tape så slipper du generende riper fra bakkene også. Lag to treplugger som du slår inn. Ps, veldig viktig å pakke sanda godt, det gjør du ved å slå røret i gulvet og slå på det rundt hele med en tung gummihammer, hvis ikke kan det bli flatt. Hvis du skal ha slakke radier kan du se hvordan jeg løste det i tråden det ble linket til over. Lykke til Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.