Jump to content

Selva utenbordsmotor erfaring?

Geirh

Recommended Posts

Hørt mange har hatt problememer med disse motorene. i allefall av 2.-taks utgavene. som det fremkommer av de så er det bygd på gamle og enkle konstruksjoner som ikke nødvendigvis er noen bakdel. men .. For noen år tilbake hadde jeg en 25 hk yamaha til salg, en kar ringte og spurte om jeg ville ta hans 25 hk selva i topp stand i inbytte som var nesten 10 år nyere og 5000 i tilegg :wink: det sier vel sitt?

KNS MEDLEM

All erfaring om teknisk kvalitet til side. Det som er et tema er kroner og øre om du ikkje skal eige den til evig tid. De er ikkje noe nevneverdig billigere enn anerkjente merker men verditapet vil bli svært mykje større da det er markedet som bestemmer bruktprisen uavhengig om motoren er bra eller ikkje. Selva er tungt å selge på bruktmarkedet annet enn til spottpris så kostnaden med å eie en vil bli større enn anerkjent og ettertraktet merkevare likevel sjøl om du sparer noen lapper ved kjøp.

Så spørsmålet du må stille seg sjøl i første omgang er hvor lenge du hadde tenkt å ha den om økonomien i det er av betydning

Det har vert litt skepsis til Selva tidligere og det er nok litt av dette i dag, men det

burde det ikke være noen grunn til i dag, jeg ligger i en båthavn med mange Selva motorer på nabo båtene og eierene er strålende fornøyd med disse, jeg ser ikke annet at disse motorene surrer og går uten ett feilslag.

Jeg kjenner en forhandler som har solgt flere hundre Selva motorer i de siste

årene og tilbakemeldingene i fra kundene er svært positive, og han har svært

lite reklamasjoner på disse motorene, så konklusjonen må være at dette er et

greit kjøp.( jeg snakker utelukkende om 4T motorer).

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...