Jump to content

Kjøpt Suzuki DF90 2001, oljen er grå. Katta i sekken?

OddIvar90

Recommended Posts

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en Suzuki DF90 utenbordsmotor, motoren er en 2001 modell og gått ca 150 timer.

Jeg fikk den fraktet hjem de som fraktet den hadde lagt motoren ned med olje i. (Den lå på den sia peilstaven står)

Den ble levert med nylig utført service noe som jeg begynte å lure litt på når jeg dro opp peilstaven etter jeg hadde hengt den på.

Olja er ganske så grå og det tyder jo på vann.. Så nå er jeg spent på om hvor stor denne saken kan være.

Om jeg har kjøpt katta i sekken eller ikke :worry:

Betalte jo tross alt 50 lapper mot forventing om at den var sessongklar. Har snakket med et båt verksted i dag som tar i mot den for å sjekke om hva det er. Nå har olja lagt seg på bunn etter at jeg reiste den opp i stående possisjon. og nå er oljen vanlig lys på bunn av peilestaven men i røret der peilstaven står er det grå olje..

Det kan høres ut som om at det oljeskiftet ikke er tatt så veldig nylig.

Tror nok helst dette hadde gått i orden etter en skikkelig "tørke" med motor og olje opp i driftstempratur.

Er typisk forumfyll på vårene. Både mht. båt og motorsykkel.

Men siden du nettopp har handla den gjør du det eneste riktige ved å få saken undersøkt.

Er nok sikkert ikke byttet olje etter sist sesong. Få sjekket motor på verksted. Er ikke sikkert at det er noe galt, mange av 4-takterne kondenserer og vann kommer i oljen på den måten, dette spesielt når motor ikke får kjørt seg litt, defekt termostat kan være medvirkende. Google making oil 4-stroke, har lest mye om Yamaha F115 ang vann i olje.

Samtidig kan det komme inn på andre måter.... :smiley: Grundig sjekk er på sin plass.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...