glalaksen Startet 3.Mai.2013 Del på Facebook Startet 3.Mai.2013 Fant denne på nett nå https://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41407075 Trodde ikke livbåter var all verden å bruke til annet enn livbåter. Vet det finnes en del mislykkede sjarkprosjekter rundt om. Hva mener dere? Noen som har linker eller bilder tl lystbåter av livbåter? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Har sett noen som faktisk ser ok ut, problemet er at de er ræva og kjøre. Kan sammenlignes med en motorisert grillpølse. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Kanalbåtutleie på kontinentet tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Ja det finnes vel bruksområder som passer ex-livbåter også, i sjøen hører de ikke hjemme ihvertfall.. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Ikke? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
TommyG Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Jeg bruker en gammel Harding på hytten. Helt grei til fisking og småturer. Og genial når jeg skal frakte materialer og styr til hytten. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Har aldri noensinne hørt et positivt ord bli sagt om sjøegenskapene til livbåter, men for all del, jeg har tatt feil før. :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bare lek(k)er Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Sjøspeiderne på Snarøya hadde for mange år siden en ombygget livbåt. Den var egentlig uten dekk. men de bygget dekk, rigget den og satte på senke kjøl i kjølkasser på sidene. De bygget oxo motor brønn der de hadde en påhengsmotor. Orange farget. Het "håpet" men ble stort sett bare kalt gresskaret (gud glemte) Vi hadde veldig mye gøy med den. Ble vel solgt til en annen sjøspeider gruppe på begynnelsen/midten av 90 tallet. Har dessverre ingen bilder :( Trygve (Samsung galaxy) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 " Lifeboat import Amsterdam" burde vel være et hint om hva disse skal brukes til... Flott at disse gjenbrukes. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Der ligger nå bilde av et eksempel på ferdig resultat. Absolutt på høyde med det meste i åpen båt kategorien Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 (redigert) You can put lipstick on a pig....... But it's still a pig. En livbåt er bygget for å holde seg flytende og stabil med mest mulig mennesker (vekt) ombord. Alle andre kvaliteter var/er sekundære. Det skjønner sikkert de fleste. Men at disse egner seg godt som godt fendra kanalbåter er det vel ingen tvil om. Redigert 4.Mai.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Har sett noen som faktisk ser ok ut, problemet er at de er ræva og kjøre. Kan sammenlignes med en motorisert grillpølse. Går helt fint med litt øving. Hender jeg kjører en ombygget livbåt, og det er egentlig litt morsomt. Må bruke spring som en annen svær seilskøyte for å komme til og fra brygger til tider... Problemet er at båtene ikke er bygget for å ligge på vannet. Ror og beslag ruster. Batteri er montert i båtens laveste punkt. Det samme er dieseltank, så dersom du får vann ombord ryker batteriet. Og så finner alltid vannet en vei ned i dieseltanken, uansett hvor tett den burde være... Men med litt ombygging er det kjekke båter som arbeidsbåter, fiskebåtet, turbåter for barnehager/SFO/sjøspeidere ol.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Antilia Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Her er et bilde av min gamle livbåt. Hadde den i 12 sesonger og bygde den om fra åpen båt til slik den ser ut på bildet. Den gav oss mange fine turer og gode minner. Den ble innredet med styrehus salong, bysse, toalett, sove binge i baugen. Masse lagringsplass i kjeller, og stor ute-plass. Orginal motor var luftavkjølt Magirus Deutz. Den ble byttet ut med en VP på 61 hk. Den fikk også Hydraulisk styring. Og sotede ruter må vite. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
TommyG Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Den så ikke så dum ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.