sindresl Startet 4.Mai.2013 Del på Facebook Startet 4.Mai.2013 Hei, vurderer å kjøpe meg seilbåt. Da altså en 19-22 fot seilbåt. Vil lære å seile og føler dette er riktig størrelse for meg. Har mulighet til å låne båtplass i sommer. Men etter det, når jeg drar i marinen vil jeg helst ha en henger som jeg kan kjøre hjem. Finnes det slike? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
sindresl Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Finnes det ikke slike hengere? Har søkt og søkt men finner svært lite om henger til seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Finnes jo mange hengere for seilbåt, men tipper du må få spesialbygget... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sindresl Svart 9.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Hva vil en slik henger koste da? Finner ingen brukte heller. hmm Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Ring Tysse og spør. De lager alt av spesialhengere. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 går det ikkje an å lage ei krybbe oppå ein "vanlig" bil eller båt-tilhenger? så lenge tilhengeren har nødvendig tillat nyttelast då. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sindresl Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Det kan være veien å gå ja, skal sjekke ut den muligheten. Kjøpe en brukt bilhenger og sette ei krybbe oppi der Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 10.Mai.2013 Del på Facebook Svart 10.Mai.2013 Ser for meg at du må rygge langt uti for å kjøre oppå ;) - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone - Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Seilaren Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 går det ikkje an å lage ei krybbe oppå ein "vanlig" bil eller båt-tilhenger? så lenge tilhengeren har nødvendig tillat nyttelast då. Har sett flere med denne løsningen, så det burde går greit Kanskje lurt å finne en biltransporthenger som ikke er så høy, slik at du får tyngdepunktet så lavt som mulig.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alidal Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Jeg kjørte en Sunwind 20 fra Ålesund til Bømlo på en henger av merket Brenderup. Husker ikke noe mer nr/størrelse, men det gikk veldig greit.... Båten var 1,45 dyp Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Men da la ut bilde i denne tråden, så det hjelper oss litt Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sindresl Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Takk for svar. Kanskje kjøpe en vanlig båthenger og modifisere denne litt er et alternativ da? Eller en vanlig bilhenger og montere krybbe oppi den. Noen som vet hva noe slikt vil koste sånn ca? Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Det ser ut til at dette er i sortimentet til Brenderup, finner ikke noe på norske sider, men se http://www.angliantrailers.co.uk/Anglian_Trailers_Section/sales/brenderup/brenderup_boat_keelboat.html Sitér dette innlegget Link to post
sindresl Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Ja se der ja, men finner ingen slike i norge. Må vel ta kontakt med forhandler. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
sindresl Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 (redigert) Fikk et tilbud fra en butikk, de har slike hengere. http://www.svela.no/index.php?p=1_8_Svela-Bathengere Tenkte da på den B11, regner med den er noenlunde lik b14X. Skal det ikke være med støtte på sidene på henger ? Redigert 23.Mai.2013 av sindresl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 24.Mai.2013 Del på Facebook Svart 24.Mai.2013 I Danmark harde: http://www.selandia-trailers.dk/pages/webside.asp?articleGuid=56713 Sitér dette innlegget Link to post
Perbjarm Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Du kan forsøke Tredal: https://tredal.no/prosjekt/seilbathenger-drake/?gclid=CjwKCAjw5NqVBhAjEiwAeCa97VmRvV95kA2hQkAmsuKlY9ZRjUW9NnS60LW3XXADJZ-1MStIIBjcExoCCfQQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Skulle håpe trådstarter enten har funnet en henger som passer, eller har oppgitt prosjektet, nå som det har gått drøye 8 år siden han stilte spørsmålet.... Also: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.