Jump to content

Diesel flytskjema til Ford 2402E


Lillesand

Recommended Posts

Tilførsel og retur på denne motoren er litt vanskelig å forstå slik det er koplet. Kan noen forklare?

 

Forklarling: Først kommer tilførselen gjennom en vannavskiller før den går opp til fødepumpa som er påmontert SIMMS dieselpumpa. Fra fødepumpa går det inn til det doble dieselfilteret som er på denne modellen. Ut fra filteret og inn i dieselpumpa. Så langt er alt forståelig. Men så begynner jeg å lure fordi ut fra dieselpumpa (sånn ca midt på siden) går det ut en kopling til slange som går videre i en T kopling til stussen som er koplet på toppen av motoren (når jeg gløder kommer det røyk og flamme fra denne) og andre siden av T koplingen går videre til returen fra motoren. Kan noe forklare meg eller gi meg en skisse på hvordan det skal se ut på denne typen motor?

Link to post
Share on other sites

Litt mer info rundt dette... Den slangen som er koplet til Minimec,ca midt på siden går til Preheating på manifolden. Men hvorfor er den koplet via returen til diesel, skulle ikke denne egentlig bare gått mellom minimec direkte til preheating?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...