Jump to content

Lim egnet for skottbekledning?

rogeri

Recommended Posts

Ser at flere her også har planer om å legge ny skottbekledning.Teddyfor er nevnt av noen, men jeg foretrekker den typen som bl.a Maritim har med tette celler og glatt overflate.

Problemet er dette med lim og hva som egner seg til formålet og spesielt nå i den kalde årstiden.

Har anskaffet en 3 liter med Casco Contact 3880.Dette er et lim med polykloroprengummi og er på vannbasis,mye likt vanlig lim for våtromsbelegg.Minimum temp. for dette limet er 18 grader og det klarer man ikke å oppnå selv med den kraftigste ovn,all den tid det er tempen på skrogsidene som er avgjørende.

Vurderer derfor å stifte ferdig og lime trekket på platene til taket hjemme i romtemp. da disse er festet med skruer, poenget mitt er hvorvidt det kunne ha noe for seg å lime skottbekledningen på fasongskjært tynn meranti og etterpå feste disse platene mot skrogsidene med monteringslim som herder selv i minusgrader.(Pantera??)

Hos meg er det stort sett rette flater og med svake bøyer som fint opptas av platen.

Noen som har prøvd dette limet eller har formeninger om denne metoden????

Hadde i såfall sluppet å ventet til sommeren,før denne jobben kunne gjøres!!

:confused:

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...