Jump to content

Mitt langtidsprosjekt, vår slitne 1982 Scand Classic !

daain83

Recommended Posts

Da var tiden kommet for å starte denne prosjekttråden. Litt for å søke hjelp, tips og triks, litt for å bruke som dokumentasjon for min egen del og litt for morro =) Jeg har allerede prosjekttråder på begge bilene (02` Vw Caravelle og 76` Volvo 245), så da er det bare rett og rimelig at Scanden får en den også.

Båten kjøpte jeg for en symbolsk sum av mine foreldre for et par år siden og siden har den stått i hagen her hjemme. Hus, jobb og andre ting har vært prioritert, men nå er tiden kommet for å gjøre litt med denne også. Scanden er generelt sliten og trenger oppstramming både her og der, samt en "ny" motor. Tidligere stod det en Faryman 33 i denne, men etter mye tull og mislykket "overhaling" som resulterte i havari ble denne løftet ut og solgt som delemotor i fjor vinter.

Får komme tilbake til alt som skal gjøres litt senere, her kommer litt bilder av den slitne damen :

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Som dere ser er motorrommet "tomt", her trenges en solid vask, oppryddning i gammelt rør/elektro osv.

bilde

Bilder av uteplassen:

bilde

bilde

Salongen er ikke akkurat heller strøken:

bilde

bilde

bilde

Blir ikke oppdatering helt med en gang, må også få lagt en slagplan på hva og hvor jeg skal begynne ;)

Håper dere vil følge med, tips og triks mottas med stor takk !

Mvh Dan

Valvolinen : Per i dag har jeg ingen motor, og budsjettet tilsier at dette må vente til neste år ;) Jeg skal nok komme inn i riktig tralt etterhvert, men i år er jeg "sent ute". Blir å bruke tiden fram til neste vår på å få tingene i stand, motor blir handlet på nyåret håper jeg !

Wiking26AC : Jeg ligger langt foran deg, hvertfall i form av prosjekttråd lesning :p Jeg har vært en musestille medlem her i noen år nå, så de fleste prosjekttråder er hyppig besøkt, bl.a din =)

Bliss X : Du har helt rett, begynner med det tekniske - etter at båten er ryddet :p Alt av elektrisk, rør osv må gåes over/byttes ut. Mye lever dessverre på overtid. Planen er å få den i teknisk ok stand, samt få montert "ny" motor fram mot neste sesong, så får det kosmetiske etterhvert. Litt shinings må det jo selvfølgelig bli til våren.

alphaman : Jeg kikker ikke etter en bestemt type, men en motor i 40-50hk størrelse er å foretrekke. Jeg har jobbet som motormekaniker så mulig jeg kjøper noe halvdefekt og overhaler selv, må nesten se hva som dukker opp i vår prisklasse ;) Den skal på sjøen neste år, hvis ikke det er mulig er jeg redd den blir stående for godt....

Mvh Dan

Svart (redigert)

Her er linkene : Transvella som jeg kaller familiebilen (ombygd Transporter) :lol: -

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=33924

Volvoen :

http://forum.vccn.no/showthread.php?276-daain83-s-1976-245-B6254-!

Nå må dere ikke forvente allverdens, men det blir gjort litt småting innimellom og forhåpentligvis vil alle tre tråder bil jevnlig oppdatert i tiden som kommer. Båten skal jo helst på vannet neste år, Volvoen skal helst på veien neste sommer og Transvella, ja den skal jo fungere hver dag :pray:

Mvh Dan

Redigert av daain83 (see edit history)
  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...