daain83 Startet 5.Mai.2013 Del på Facebook Startet 5.Mai.2013 Da var tiden kommet for å starte denne prosjekttråden. Litt for å søke hjelp, tips og triks, litt for å bruke som dokumentasjon for min egen del og litt for morro =) Jeg har allerede prosjekttråder på begge bilene (02` Vw Caravelle og 76` Volvo 245), så da er det bare rett og rimelig at Scanden får en den også. Båten kjøpte jeg for en symbolsk sum av mine foreldre for et par år siden og siden har den stått i hagen her hjemme. Hus, jobb og andre ting har vært prioritert, men nå er tiden kommet for å gjøre litt med denne også. Scanden er generelt sliten og trenger oppstramming både her og der, samt en "ny" motor. Tidligere stod det en Faryman 33 i denne, men etter mye tull og mislykket "overhaling" som resulterte i havari ble denne løftet ut og solgt som delemotor i fjor vinter. Får komme tilbake til alt som skal gjøres litt senere, her kommer litt bilder av den slitne damen : Som dere ser er motorrommet "tomt", her trenges en solid vask, oppryddning i gammelt rør/elektro osv. Bilder av uteplassen: Salongen er ikke akkurat heller strøken: Blir ikke oppdatering helt med en gang, må også få lagt en slagplan på hva og hvor jeg skal begynne ;) Håper dere vil følge med, tips og triks mottas med stor takk ! Mvh Dan Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Det altid kjekt med prosjekt tråder, og jeg kjenner meg så altfor godt igjen med prioriteringer og altfor lite tid. Gle der meg til å følge med på tråden din Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
valvolainen Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 (redigert) Mangler du motor eller? Sesongen er her, tilbake med motor, vask, stoff, så tar du en sesong og planlegger mens du bruker båten Putevask og rens kan gjøres over en pils på fjorden. Så kan du gjøre renovering når renoveringer skal gjøres - på vinteren. Redigert 5.Mai.2013 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 (redigert) Gleder meg til fortsettelsen! Kjempefin båt du har. Jeg holder på med lignende prosjekt i tråden: Prosjekt oppussing av Wiking 26ac, 82 mod. Du kan gå inn der å titte litt hvordan går med meg. Lykke til! Redigert 5.Mai.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Blir sikkert en fin prosjekt tråd Ville nok startet mode det tekniske - dvs motor m. tilbehør på plass Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 hvilken motor er det du tenker og bruke?sats på og bruke den sommern 2013. Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Valvolinen : Per i dag har jeg ingen motor, og budsjettet tilsier at dette må vente til neste år ;) Jeg skal nok komme inn i riktig tralt etterhvert, men i år er jeg "sent ute". Blir å bruke tiden fram til neste vår på å få tingene i stand, motor blir handlet på nyåret håper jeg ! Wiking26AC : Jeg ligger langt foran deg, hvertfall i form av prosjekttråd lesning :p Jeg har vært en musestille medlem her i noen år nå, så de fleste prosjekttråder er hyppig besøkt, bl.a din =) Bliss X : Du har helt rett, begynner med det tekniske - etter at båten er ryddet :p Alt av elektrisk, rør osv må gåes over/byttes ut. Mye lever dessverre på overtid. Planen er å få den i teknisk ok stand, samt få montert "ny" motor fram mot neste sesong, så får det kosmetiske etterhvert. Litt shinings må det jo selvfølgelig bli til våren. alphaman : Jeg kikker ikke etter en bestemt type, men en motor i 40-50hk størrelse er å foretrekke. Jeg har jobbet som motormekaniker så mulig jeg kjøper noe halvdefekt og overhaler selv, må nesten se hva som dukker opp i vår prisklasse ;) Den skal på sjøen neste år, hvis ikke det er mulig er jeg redd den blir stående for godt.... Mvh Dan Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Jeg har allerede prosjekttråder på begge bilene (02` Vw Caravelle og 76` Volvo 245) Tøft! Har du link til disse også? (spesielt volvoen) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Hadde vært gøy å sett prosjektet til den 245'n. Hadde en grå 245 i vinter, men stod plutselig et skilt mitt i veien Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Det kan jeg nok få ordnet i kveld Sent from my LT25i using Xparent Red Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 (redigert) Her er linkene : Transvella som jeg kaller familiebilen (ombygd Transporter) - http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=33924 Volvoen : http://forum.vccn.no/showthread.php?276-daain83-s-1976-245-B6254-! Nå må dere ikke forvente allverdens, men det blir gjort litt småting innimellom og forhåpentligvis vil alle tre tråder bil jevnlig oppdatert i tiden som kommer. Båten skal jo helst på vannet neste år, Volvoen skal helst på veien neste sommer og Transvella, ja den skal jo fungere hver dag Mvh Dan Redigert 7.Mai.2013 av daain83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 26.Januar.2014 Del på Facebook Svart 26.Januar.2014 Hei, Hvordan går det her? Mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.