is_620 Startet 5.Mai.2013 Del på Facebook Startet 5.Mai.2013 kjøpte min første påhengs ( 40hk yamaha) i 1979 og har hatt diverse erfaringer ved skifte av gear olje opp gjennom årene ( - les: søl og frustrasjon.) Skifta i går på en 90 hk Suzuki uten å søle en dråpe og fikk lyst å skrive litt om hvordan hvis det kan være til hjelp, eller enda bedre, hvis noen har enda lurere oppskrift. 1- glem griseriet med tuber som skal klemmes og ev byttes for å få inn nok. 2- handle inn nok gearolje på flaske + pumpe som passer til flasken og motoren f. eks fra Biltema eller Maritim 3 -Tapp ut den gamle oljen og sjekk at den ikke inneholder vann 4-skift til et gullende rent oppsamlings kar under - i tilfelle tilfelle 5 - pump inn olje i det nederste hullet til det renner ut øverst og sett inn pluggen med ny pakning. 6 - skru pumpeslangen av flaska og tilt motoren helt opp med slangen hengende etter. slik at det blir best mulig adkomst for finalen. Ha pluggen klar og i et nøye planlagt elegant moment, napper du vekk slangen og skrur nederste pluggen på plass. skulle noe skjære seg, f.eks at bikkja eller kona kommer og maser om noe i dette øyeblikket har du et rent kar under og kan starte forfra igjen, Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 ja slik gjør man det, men pkt. 6: hvorfor skru pumpeslangen av flaska ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
is_620 Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 fordi i mitt tilfelle måtte jeg over på helt ny flaske på slutten og den ville blitt for tung og henge etter når jeg tiltet opp Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 Hvorfor tilte opp? blir ikke mer søl om du ikke gjør det? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mai.2013 Del på Facebook Svart 5.Mai.2013 ja bare å ha en krakk eller noe å sette flaska på hvis man tilter. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
is_620 Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 å tilte helt opp når nederste pluggen skal på plass er kanskje avhengig av motortype på Suzuku er det en absolutt fordel , da det letter å treffe gjengene i riktig vinkel på første forsøk kollossalt . Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 Hvor farlig er det at renner ut litt? Jeg pumpa til det rant ut øverst, satt i pluggen øverst, pumpa litt ekstra (feil tror jeg siden det nå ble trykk inni der), røska ut og skrudde inn nederste plugg. Og ja, det ble gris :p Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 6.Mai.2013 Del på Facebook Svart 6.Mai.2013 (redigert) nei ingen vits å pumpe når øvre plugg sitter i, men ingen krise om en skvett av f.eks. en halvliter eller mer renner ut. tro om ikke det ideelle hadde vært å montere oljesugepumpe i øvre hull og så suge til det kommer olje ut der. så slipper man å pumpe.... Redigert 6.Mai.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.