Pequod Startet 27.Februar.2014 Del på Facebook Startet 27.Februar.2014 Var i Nice i Frankrike i vinterferieuka. Onsdag tok vi en avstikker til Monaco (bare 20 minutter med tog fra Nice) og da jeg vandret rundt og så på båtene der fikk jeg sjokk. For sammen med den ene finere luksusyachten etter den andre så jeg jaggu meg en 24 fots Nidelv-snekke! Av nesten samme type som jeg har, men etterkalesjen bak å dømme sannsynligvis en med buesofa bak. Men likevel, å se en Nidelv i båthavna i Monaco var nok noe av det siste jeg hadde ventet å se! Er halvveis sjokkskadd ennå! Nå er målet å prøve å finne ut hvem eieren er til neste vinterferie (begynner å bli en tradisjon nå), slik at jeg kanskje kan bli bedt med på en liten båttur neste år! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Eureka Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 John Arne Riise? :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Ha, ha. Var for noen år siden i en liten fiskerlandsby på Sicilia. Der opplevde jeg det samme, selv om det ikke var en Nidelv. Traust norskutseende snekke lå i havna, vel og merke sammen med en masse små og helt normale båter. Blir vel litt mer spektakulært i Monaco. Var du en tur i havna i Antibes da? Der skal visst noen av de virkelig store ligge. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Zitt Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Det sier jo litt om hvilken klasse du tilhører, Pequod! Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Er ikke en Nordmann som pendler fra Norge til Monaco altså? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Nidelv Båtbyggeri har solgt mye båter nedover i Europa. Mange til Sveits bla. Var i Mogan her en dag (Gran Canaria), og der lå en nedsarvet Windy. De har nok hatt øynene oppe for norske kvalitetsbåter opp gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Nidelv 24 og Nidelv 26, samt en Nimbus 320 observert ved Meersburg, Bodensee, i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Synes ofte at jeg ser norskproduserte båter i havner sydover, i Hellas, Frankrike og også på Kanariøyene. Fjord og Draco må ha eksportert mye i sin tid og mange har tydeligvis klart seg bra med ca 30 - 40 års fartstid!! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Nidelv Båtbyggeri har solgt mye båter nedover i Europa. Mange til Sveits bla. Var i Mogan her en dag (Gran Canaria), og der lå en nedsarvet Windy. De har nok hatt øynene oppe for norske kvalitetsbåter opp gjennom. Nidelv har vel eksportert til Tyskland og Nederland også.. På 80 tallet eksporterte flere norske produsenter til Europa bla. Fjord. At båtene blir lett nedsarva i tropisk klima er ikke så unaturlig.. for blanke rene overflater er sol og salt dens værste fiender .Tror man bør skylle av salt etter hver tur og i hvertfall polere et par ganger i året om man skal klare å holde gelcoaten fin i slike farvann :-) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SoBo Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Artig sammentreff. Kraftig trimplan var det på den også. Går jo langt bortover skutesiden. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Lars H. Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Norske snekker finner en over hele verden. Her et bilde jeg fikk av en kar i Florida som trengte litt hjelp til hvor skaffe nye pakninger til sin Saga 27. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Nidelv Båtbyggeri har solgt mye båter nedover i Europa. Mange til Sveits bla. Var ikke Sveits det største eksportmarkedet for norsk fritidsbåtproduksjon på generell basis en periode, mon tro? Mener å ha hørt det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
MaSa Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Jeg har selv fraktet ett utall båter i hele Europa av merket windy og nidelv! Sikkert kjørt 30-50 båter nedover til nye eiere og diverse båtmesser! Så det er nok ganske mange norske båter rundt i Europa ja. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Key Freak Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 En bekjent av meg hentet en Draco 3000 Sunbrigde hjem fra Sveits for noen år siden. Han fikk helt klart inntrykk av at det var en del norske båter der. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Marex har etter hva jeg kjenner til hatt Nederland som sitt største eksportland. Sikkert populære fordi de er smale, med tanke på alle kanalene. Ser det går mange sånne som jeg har, men med bittesmå motorer. Er vel ikke så mange steder å dra på der nede kanskje ? Ikke rart norske båtprodusenter sliter med å holde seg i live, når disse markedene nedover i Europa plutselig sluttet å kjøpe nye båter.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 sammen med den ene finere luksusyachten etter den andre så jeg jaggu meg en 24 fots Nidelv-snekke! Hva er det som ligger to båter utenfor, er det en Saga? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Hva er det som ligger to båter utenfor, er det en Saga? Syntes det likna en Fjord 26, men mange båter hadde jo slik design på 70-80 tallet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Dere kan ha et poeng. Jeg ble så tatt på senga av å se en Nidelv 24 der at jeg glemte resten! Først når jeg så litt nærmere på bildene at jeg begynte å lure litt på om det lå flere norskbygde båter der. Her er et bedre bilde av den dere tror kan være en Saga/Fjord: Og denne har også noe kjent over seg: Men her må jeg overlate til andre å gjette/synse/spekulere da mitt erfaringsgrunnlag og kjennskap til norske båter er alt for spinkelt... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
junior 1 Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Tror den første er en Fjord 26 Consul og den andre er en Saga 24 Har selv sett en Saga 20 Jebel Ali (utenfor Dubai) med oransje presening + mange Windy og Draco båter rundt Middelhavet Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Eller 30 foteren, Diplomat den heter? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 (redigert) Fjord 30 Diplomat ? Redigert 28.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.