Jump to content

Seilbåt fra Polen


Rastløs

Recommended Posts

Etter å ha pusset, gnikket saget, plastret, mekket og ikke minst betalt opplag og båtplass har jeg sett på alle trailbare båtene som produseres i Polen. Mange ser utrolig fine ut, og har en pris som lommeboken kan like.

 

Jeg har kommet til den tesen at det kanskje er like dyrt/billig ( stryk det som ikke passer ) å kjøpe en mindre og trailbar ny båt fra Polen enn å slite med en gammel 26 foter fra 1981. ( nå er jeg sån passe lei av vedlikehold og oppgraderinger )

 

Er det noen som har erfaring med Polske båter her på forumet ? Er det bare søppel eller er dette prosdusenter som er kommet for å bli ?

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

Seilbåt fra Polen har jeg ingen formening om. Men jeg vet at Galeon har noen båter som har testet bra. En 330 med flybridge har fått svært bra karakterestikker i svenske og engelske båtblader. En 990 (tror jeg) åpen båt har fått bra test i engelsk magasin - men trekk for litt gammeldags design

 

Den svenske importøren av Galeon har gått konkurs - så her i Sverige er det mange billige 330 FB å få tak i .

Link to post
Share on other sites

Tar jeg veldig feil hvis jeg innbiller meg at det finnes en del kjente Polske båtkonstruktører og seilere? Har i bakhodet en plass at jeg har lest en del om polske solosilere.

 

Uansett virker seilbåter med senkekjøl lite ettertraktet i Norge. Vil tro du kan gjøre gode kjøp her.

 

På den annen sider er det jo alltid dumt å selge når man endelig er ferdig med å pusse opp båten. Men det er kanskje det båtliv dreier seg om? :eek:

Link to post
Share on other sites

I det nyeste seilas er det jo en presentasjon av noen av disse, det hadde vært no og hatt denne, drømmer om å seile fra femundsenden og til toppen ved røros, og der møtte vi noen svensker som hadde en sånn, de bare dumpan utti og vippa på masta så var de ute og seilte på en time.

Hadde vært no og hatt en sånn koster ikke så veldig mer en 100k for en ny så, det blir vell kanskje en sånn på oss en gang i tia oxo

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett og hørt om Campus , men de er vel litt vel enkle uten eget toalett o.s.v. De som er beskrevet i siste seilas virket noe mer forseg gjort. Du kan virkelig dra på tur med nogenlunde komfort . Det er vel ikke tilfelle med Campus, samtidig som det går rykter om problemer med dårlig festing av vinduer og beslag ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...