Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

I stedet for å starte en ny tråd hver helg kan vi her fortelle om våre turplaner, og kanskje vi møtes i en havn langs vår langstrakte kyst.

 

 

 

Her i Indre Oslofjord ligger fortsatt isen tykk og god.

Men det finnes lyspunkter. Varmen har siget innover Østlandet de siste dagene. Og den tærer på isen.

 

Det blir jobbing ombord i Astor denne helgen. Like greit egentlig.

 

Har fått en pakke fra Industri Lambertseter, en fjernkontroll til ankervinsjen. Et kjekt verktøy som jeg aldri før har hatt i båt.

Den skal motres, testes og prøvekjøres.

 

Har også plamer om å demontere den gamle Sailor VHFen. Mye ledninger, men jeg får ta tida til hjelp. Har planer om å ta turen til Moss og handle en Navman 7200. har hørt rykter at det kommer en ny modell. I alle fall antydet det på Maritim da jeg var innom i dag. Kankje lurt å vente?

 

Helgen flyr fort når man har prosjekter på gang.

 

Kaffen er klar dersom det kommer noen innom. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Ikkje for å strø salt i såret, men her på vestlandet er det strålende vær og blikkstille på fjorden. Ca. +8-10 gr.

Var utpå ein liten tur i dag for å prøve fiskelykken, men det blei ikkje noko fangst...

Derimot fekk eg auge på ein eldre kar i ein rana som kom padlende med ei åre. Kjørte bort til han, og spurte om han hadde problem, noko han hadde. Motoren hadde berre stoppa, og han fekk ikkje start igjen (YAMAHA!!!), så eg fekk taua han til havn. Dermed var dagens gode gjerning unnagjort.

 

Kermit

Link to post
Share on other sites

Etter et glimrende ambassadør oppdrag på kanariøyene, på 14 dager (kom hjem natt til Mandag), må jeg nok gjøre ferdig barnerommet, før jeg kan begynne på båten. :headbang:

 

Men jeg regner med at en par ukers innsats skulle gjøre susen, OG DA ER DET BÅTEN SOM KALLER :sailing::yesnod::yesnod:

 

Oppgavene er mange og jeg gleder meg som en unge til å begynne igjen. Jeg har båten min og mine foreldres motorseiler hjemme i hagen, dere skulle sett transporten og løftet!!!!

Det var ingen enkel oppgave, jeg bor i et boligfelt med trang og dårlig vei. Men har heldigvis tolmodige naboer........Har noen bilder av dette, men ikke på denne pc`en. Kanskje jeg skal legge inn et par av dem senere.............

 

Snart skal jeg begynne i båten, snart skal jeg begynne i båten, ....... :yesnod::flag::yesnod::flag:

 

 

fernanda

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

I stedet for å starte en ny tråd hver helg kan vi her fortelle om våre turplaner, og kanskje vi møtes i en havn langs vår langstrakte kyst.

Her i Indre Oslofjord ligger fortsatt isen tykk og god.

 

Astor:

 

Skal ikke strø salt i sårene når du er innefrosset, men det ligger to Viknes båter ved brygga på Ø.Bolærne. Fint vær og god stemning.

Dere kommer etter ved en senere anledning...

 

jan-h

Link to post
Share on other sites

På lørdag starter grillsesongen for vår del, med båttur ut til en av øyene, grilling og varme klær. Værmeldingene er så bra at det bare må benyttes! Hadde faktisk fristet med en overnattingstur i helgen, men det blir nok litt for kaldt på natten.

Ellers så blir det flytting av båt i morgen kveld, har fått meg ny plass! :smiley: Skal bli herlig å få ligge på flytebrygge igjen!!

Link to post
Share on other sites

Skal kansje ikke så mange dager med detta været som er om dagen så er isdri.... borte . Men det er kansje dumt å håpe for mye enda . Men så fort den er borte fra indrehavn så må du ha mye kaffe klar Astor , for da kommer Sandviken sigende inn sætrehavna . Like før det blir kjøpt inn dynamitt , er så vannvitig dri#"¤% lei iiiiiiiiiiis og snø .

I helga blir det kansje skruing , da turteller har tatt kvelden så må dynamoen ut kansje . Har målt mellom W og - på turteller og der er null utslag , så da skulle den være iorden ettersom jeg har forstått . Da er det dynamoen neste , den blei overhalt sist vinter og lader over 14.3 v på batteripolane. Så trudde den var iorden , kansje høre med båtelekro pusher'n i by'n før jeg gjør no dumt . Men ettersom "expertene" på brygga sier så er det dynamoen , da så ......

 

Tine II med litt for store abstissær om dagen , må utpå snart nå

Link to post
Share on other sites

Etter noen dager med mild vær og reine brygger , trudde jeg vi nærma oss en båttur snart . Akurat ja , liten snøstorm her nå . Kunne jo ikke bli bra så fort at vi kunne komma oss utpå nei . Blir vel tur ned i skuta snart og fyre opp webaston , koke kaffe og pleie skallebanken fra igår . Detta været var maga triste greier , uffameg leeeeeeeeeeeiii...........

 

Tine II

Link to post
Share on other sites

Var på tur til Molde i går kveld sammen med 3 kamerater for å opplever Berserkgjengen. Svarte helt klart til forventningene. Det ble litt sen avgang hjem. ca. kl. 23.00. Da hadde det begynt å blåse en del fra nordvest kombinert med snøbyger. Med radar, plotter og 3 matroser gikk det likevel greit. Etter å ha sett hva Berserk gutta drev med i orkan i Nordsjøen, måtte vi klare såpass.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...