Jump to content

Ombygging av eldre Mørebas


Nils 72

Recommended Posts

Jeg har en eldre Mørebas som vi ønsker å gjøre mer "fiskevennlig". Ønsker å fjerne en eller begge av benkene bakerst i båten. Er det noen som har erfaring med dette?

Har også tanker om å lage en slags skyvedør bak setene slik at "fiskeområdet" bak i båten kan være helt åpent....

Noen tips om hvordan dette kn l seg gjøre uten altfor mye ombygging / arbeid...?

 

bilde

 

bilde

 

Ikke det beste bildet, men...

Bildet viser en av benkene....

 

bilde

Link to post
Share on other sites

jeg hadde en slik uten hardtop, men tror aldri jeg sjekket hva som var inni de benkene.. er de åpne eller ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hei teerex! Det høres ut som at det er hult i mellom så tror det er åpent i mellom, men det targa bøylen iriterer vette av meg , tenkte å lage en slags skyve dør ned fra targa bøylen å så ta vekk benkene bak for å få et åpent dekk å så lage til selvlensing på den, vil da få vekk den bakre kalesjen.

Link to post
Share on other sites

Hadde selv en gang i verden en 15ft. Mørebas. Den hadde slike oppdriftstanker på langs gjennom hele båten. Det var (og er sikkert fortsatt) påbud i mindre båter om at båten skulle holde seg flytende med det antall personer den var godkjent for, selv om den var fylt med vann. Egentlig en fin regel... Hvis det blir for liten plass, er vel egentlig båten for liten...

Redigert av Lady B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...