Jump to content

Hvilket verktøy til å sette på kalesjeknapper ?


.Torstein.

Recommended Posts

Som overskriften viser lurer jeg på hvor og hvem som selger denne spesielle tanga for å få montert i ny knapper på kalesjen. (Er knapper man trykker fast)

Jeg trur jeg skal få "lura" hu salmakeren til å låne meg den selv om det ikke er hu som har sydd den nye kalesjen.

Men om det ikke koster en formue og det er et verktøy som er lett å få tak på er det like greit å ha en liggende.

Det kommer ny kalesje til uka med en pose med knapper ?

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt trykknapper på båtutstyrsbutikker, og da har det fulgt med et enkelt verktøy for montering. Dette er en tynn stålsylinder med en spesiell utforming i enden. Bankes med hammer, og det følger også med et mothold for å legge knappen i mens man banker.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Jeg bruker denne tråden til Torstein. Om vi skulle kjøpt et verktøy som var mye bedre enn det som følger med i knappe-posen,  hvilken tang er egnet til dette bruket ? Betaler gjerne en slump for å få en skikkelig tang, eller "pressmaskin", for jeg er lei av knapper som løsner. Det er kun de jeg selv har satt i tidligere som jeg sliter med. Da har jeg forsøkt med stor hammer og det dorverktøyet i posen. Jeg vil ha en skikkelig tang, eller hva proffene bruker. Forslag ?

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver denne og kommer med tilbakemelding om den var verdt penga (980,- NOK med alt)

 

Estimated delivery Saturday, May 16, 2020 - Wednesday, May 27, 2020
Ironwood Pacific Vise Grip Style Snap Setter Canvas Boat Cover Tarp Repair Tool

Ironwood Pacific Vise Grip Style Snap Setter Canvas Boat Cover Tarp Repair Tool

Item price USD 39.99
Quantity 1
Item number 264521713237
Shipping service International Priority Shipping

 

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...