Jori Startet 23.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2016 Hei igjen, har trykktestett drevene og funnet ut at jeg ved de høyere trykkene har en lekkasje ved akselen i overgangen fra indre propell til ytre. Til dere som har utført denne repen, hvilke deler/pakninger bør kjøpes inn for at dette skal bli bra? Legger ved link til splittegning så kan dere jo referere til part- eller posisjonsnummeret der: http://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7745630_177?path=MarineDieselEngines%2F7745630%2F7745630_44%2F7745630_177 Like greit å bytte det som trengs når jobben skal gjøres. N.B. det lekker kun ved de høyeste trykkene som VP beskriver i trykktesten og kun når propellen vris litt rundt. Mao i noen posisjoner er det tett i andre bobler det ut luft. Testet i vanntank Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 23.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2016 Du må løsne de to skruene bak sinken (3/8"), å dra ut den ytre akselen, så du trenger i utgangspunktet alle tetningene nye, altså o-ringene til boksen (31) og tetningene mellom akslene (40). Vær nøye med å kjenne på alle kulelager, nålelager og slikt, samt at alle skims må tilbake akkurat der de var. Inspiser gearene for å se om det er noe unormal slitasje. Så bytter du selvfølgelig nylonskive og o-ring på oljepluggene når du fyller det opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 23.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2016 Takk adeneo, lite og enkle deler, mest en "doer" jobb skjønner jeg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.