2556cb Startet 23.Februar.2017 Del på Facebook Startet 23.Februar.2017 Har hatt av og til problemer med at Eberen ikke alltid starter på første forsøk i ca 6 mnd. Hvis den ikke starter på første forsøk kommer det bare mye hvit røyk og må starte den en gang til, fungerer helt fint ellers. Leverte den inn til forhandler for sjekk, fikk melding om at brennkammeret må nytt. Fikk pris på ca 4700 kr. Var også en feilmelding på at viften ikke har startet 1 gang, men vet ikke når. Fikk beskjed om at dette er et tegn på at viften kan ryke snart. Totalpris nå inkl vifte ca 7500 kr. Dem kunne tilby ny i innbytte til ca 9500 kr tror jeg det var. Min gamle er fra 09 og har gått ca 4700 timer. Hva sier ekspertene? Skal jeg bare få fikset brennkammeret og satse på at den fungerer i noen år til, eller bare bytte inn i ny?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vindøyet Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Dette fikser du enkelt selv. Kjøp nytt gitter på E-bay. Komplett sett med pakning koster noen hundrelapper. Så plukker du den fra hverandre og renser brennkammer. Dette ligger det flere filmer av på Youtube. lykke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Da ville jeg kjøpt ny. Da får du en fabrikkbygning brenner med 5 års `garanti` og nytt, moderne betjeningspanel. Du vet ikke hvor lenge den gamle vil vare. Differansen er jo kun 2000 kr. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jernklumpen Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Kun og bytte gitter i brennkammer, koster 200.-Ca følger med verktøy til montering også. Lett og gjøre hvis varmeren er montert lurt. Jeg hadde samme problem med hvit røyk og ville ikke starte hver gang med min d4. Ble som ny etter bytte av gitter. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post Share on other sites More sharing options...
offpist Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Vi også byttet gitter. God som ny for 200 kr og ikke mye jobb. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
2556cb Svart 23.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Hva med viftemotoren som hadde feilmelding på at den ikke hadde startet? Dette har bare hendt 1 gang. Tror dere den må skiftes? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Jeg sto overfor det samme valget sist sesong på min Eber D2 fra 2007. Jeg hadde også feilmelding på viften, og kokset gitter. Jeg fikk et meget godt tilbud på ny varmer, og slo til på det. Nå har jeg en pålitelig varmer i mange år fremover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
000 Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Med 4700 timer på telleren så ville eg absolutt kjøpt ny ja. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Min har sikkert gått et sted mellom 15.000-20.000 timer nå. Skiftet til vifte nr fem idag. Er fremdeles på det andre brennkammeret. Ellers har det gått et par glødegitter og en regulator. Ingen vits å skifte hele varmeren, da den er modulbasert. Man skifter bare delene som ryker etter hvert. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
offpist Svart 23.Februar.2017 Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Veldig synd man ikke kan bytte bare børstene i motoren som driver viften. For det er bare børstene som er slitt mår den stopper. Eller enda bedre om de hadde valgt en børsteløs motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
2556cb Svart 23.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2017 Min har sikkert gått et sted mellom 15.000-20.000 timer nå. Skiftet til vifte nr fem idag. Er fremdeles på det andre brennkammeret. Ellers har det gått et par glødegitter og en regulator. Ingen vits å skifte hele varmeren, da den er modulbasert. Man skifter bare delene som ryker etter hvert. Jeg også tenker slik. Har sett litt på youtube også og det ser jo greit ut og skifte deler selv etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
I.M.S. Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Brennkammer, viftemotor og pakninger får du hos en norsk forhandler for kr 5000,- ink mva, jobben er enkel å gjøre selv, og varmer fra 2009 har Hella styresentral, slik at du da har praktisk talt en "ny" varmer for denne summen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Veldig synd man ikke kan bytte bare børstene i motoren som driver viften. Her er en god beskrivelse fra noen som har gjort nettopp det, og byttet lagrene med det samme. Så det er mulig. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.