Jump to content

Noen erfaringer med Shetland 570? Verdivurdering, erfaringer etc


Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

 

Har nå anskaffet tredje båten til flåten (som skal reduseres til 1 båt snarest, så ta kontakt om dere er intr. i en Rana 16, evt. Alicraft 18, evt denne :) ).

 

Shetland 570 er båten jeg kjøpte. Kalesje er i god stand, nyere også. Er jo brannslukningsapparat, fast tank, maritime høytalere og radio, lite solcellepanel. flaps, ekkolodd, lyddemper over motorkassa (ikke vist på bildene), stangholdere, feste til ekstra-motor, kabin og navigasjonslys, nyere trukket om puter og generelt i god stand til å være en eldre dame. 

 

Nå er jeg nysgjerrig på hvordan denne er i sjøen? Den ser ut til å være en perfekt fiskebåt, men muligens ikke den rette båten for meg, selv om den har alt av utstyr pluss pluss.

 

Noen som vet hvordan denne er i sjøen? Om dette ikke er båten for meg, så er noe ala Wester 18 å vurdere. En båt der 90HK går greit er et must da motor og henger skal beholdes evt.

 

Var motor og henger vi var primært ute etter. Skal vi beholde båt, så tenker jeg at det blir en lakkering over fenderlisten. Ellers virker båt ganske grei og genial. 
 

Hva kan man ta for en sånn båt? I og med at den er ganske fullstappet med utstyr, og kun kjørt i ferskvann etter renovering så hadde vel ikke 20K vært en urealistisk sum?

 

PS: Se vedlagte bilder.

 

Båt.jpg

båt1.jpg

båt2.jpg

båt3.jpg

Redigert av Snusmumrikken (see edit history)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Bump.

 

Hva ville dere evt. prisvurdert en slik båt? Er kartplotter, maritime høytalere, fast 90L tank, kalesje som kan settes opp på så mange forskjellige måter. Bare topp, bare bakdel, bare sidevegger osv) Kalesjen er strøken.

 

Tenker at 25K+\- burde være realistisk?

 

Tenker at motoren går for en 50K +\-.

 

Mvh

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Utdyp?

 

Har jo vært helt aldeles sist sesong iallefall. :-)

 

EDIT: Gjerne vær realistisk og spar for deg slike tulle-kommentarer.

 

Kjøper og selger mye, man får snaut en skrota jeep for fem lapper..

Redigert av Snusmumrikken (see edit history)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...