Jump to content

Eberspächer D4, spjeld for varmefordeling?


Furu

Recommended Posts

Mister en del varme i y røret som fordeler varme til kabin forut, varme som trengs i styrhuset ! Har 1 uttak i kabin og to i huset, finnes det noe egnet spjeld som kan brukes for å stenge fordeling i y røret? 

 

Til dei som lurer so er ikke styrhus lukket, er kalesje over og det blir litt kaldt til tider selv med en d4..

image.jpg

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

Det finnes Y med spjeld som originalt tilbehør til Eber. Fjernbetjenes via vaier. Har en slik ombord og kan dermed velge hvor mye av varmen som går til lugarer/bad kontra kabinen oppe. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

https://www.maritim.no/y-stykke-m-spjeld-75x75x75mm#.WZmhV4U8yaM

 

Jeg har noe liknende dette. Styres med den skru-knappen. Jeg har også ett som styres med wire.

 

Se:

https://www.maritim.no/search?action=search&q=Spjeld&pos=3617

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...
Brigg skrev On 20.8.2017 at 16.10:

Det finnes Y med spjeld som originalt tilbehør til Eber. Fjernbetjenes via vaier. Har en slik ombord og kan dermed velge hvor mye av varmen som går til lugarer/bad kontra kabinen oppe. 

Hvordan monteres denne? Jeg har satt den inn i rørsystemet, men ikke fått montert vaier/hendel 

Link to post
Share on other sites

Før vaieren dit du ønsker å ha betjeningen. Pass på at det ikke blir for knapp bøy på vaieren. Koble vaieren til betjeningsknappen. Ved å vri på knappen bestemmer du fordeling av luften, dette skjer trinnløst. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...