Kingfu Startet 14.November.2017 Del på Facebook Startet 14.November.2017 Hei. Har en VP D6-350 ombord i båten, leverte den inn til Volvo penta merkeverksted i januar i år for systemrens og skifte av tetninger på endelokkene av ladeluftkjøler/oljekjøler og varme veksler. Ser nå at det på ene endelokket er begynt og komme saltavleiringer som tyder på lekkasje. Bør det ikke holde tett lenger enn 10 måneder? Er dette noe eg kan reklamere på? Legger ved bilde av aktuelt endelokk, dette bildet er tatt rett etter pakningen ble skiftet i januar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HansH Svart 14.November.2017 Del på Facebook Svart 14.November.2017 kan tyde på litt dårlig rens av sjøvannskretsen men er slett ikke umulig at det kan bygge seg opp avleiringer nok til å provosere frem lekkasje på en sesong. Du kan jo alltids prøve å reklamere og håpe på at de føler et moralsk ansvar. Teknisk kan imidlertid en sesong med avleiringer være nok. NB På D6 er det oftest endelokkene på ladeluftkjøleren som lekker først og ikke på oljekjøleren. Tror ingen verksteder vil tørre å garantere dette fordi saltavleiringer avhenger av så mange forhold. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kingfu Svart 15.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2017 Takk for svar. Er punkt nr 5 på vedlagt tegning det lekker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 Volvo penta anbefaler rens av kjølesystemet hvert 5. år. Har du renset kjølesystemet for 10 mnd. siden og allerede fått lekkasje, er det sannsynligvis gjort noe feil under rensingen. Jeg ville gjort en reklamasjon til verkstedet. Verkstedhåndboken sier at O-ringene skal skiftes. er det gjort? Har de faktisk renset kjøleren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 (redigert) Antar at TS sin faktura gir svar på hva som er gjort. Oringene koster til sammen noen tusen. Gjorde tilsvarende jobb på er verksted på D6 310 for et år siden. Saltutfelling på endelokket etter et par måneder... Redigert 15.November.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kingfu Svart 15.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2017 (redigert) Jada. Rensing ble gjort på 5års intervall etter boken, med bilde dokumentasjon fra verksted. Snakket med di i sted, og skulle bare komme med båten så skulle di åpne og gjøre det på nytt. Di tok det på seg som reklamasjon med en gang? flott gjort! Redigert 15.November.2017 av meide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 Det var bra! Virker som et seriøst verksted som tar kunden på alvor! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 15.November.2017 Del på Facebook Svart 15.November.2017 -fordelen med å bruke merkeverksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.