Jump to content
Balder..

140hk Suzuki 4-takt, kan den dorge i 3-4 timer i ned til 2 knop?

Recommended Posts

Balder..   
Balder..

Hei.

Har en Galia 560 Cruiser som jeg bruker som dorgebåt (90% av brukstimene er dorging) , har i dag 115hk totakter og 6hk 4takt som benyttes ved dorging.

Vurderer ny motor for å kunne dorge med hovedmotoren for å slippe og ha 2 motorer, fungerer helt supert men hadde spart noen vendinger med kun 1 motor.

Enkelt spørsmål...vil jeg om jeg kjøper en 140hk Suzuki 4takt kunne dorge med denne på tomgang 3-4timer i strekk og klare fart ned til 2knop uten å måtte sette på propell som gjør att jeg mister gleden med de 140hestene når det en gang i blandt skal gjøres raske forflyttinger.

20170403_091230.jpg

20170403_085736.jpg

Kommentar fra moderator:
Tittel er redigert, var "Dorge/motor spørsmål", flott om alle kan gjøre seg kjent med reglene før man poster.

Del dette innlegget

Cissaman   
Cissaman

Ja, det kan du fint gjøre med Suzuki DF 140, men jeg ville bestilt den med "Troll Mode" som fås som ekstrautstyr. Hadde ikke dette på min tidligere DF 150, den dorget på 2.2 - 2.3 knop, men det er jo avhengig av vekt på båt etc. om det behøves, for å være helt sikker, gå for Troll Mode funksjonen.

Bostedskommune: Rogaland Båtfabrikat/modell: Askeladden P80 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Navn: LILLE M Kallesignal: LG7845 MMSI: 257032070

Del dette innlegget

Balder..   
Balder..

Takker for svaret fra en som har prøvd dette selv.

Hva er "Troll mode" ?

Del dette innlegget

TB22   
TB22

Har trolling på min Merc 115 2017model, men den høres ikke helt god ut når den trimmes ned, er det normalt?

Bostedskommune: Hordaland, Sund Båtfabrikat/modell: Quicksilver Pilot Båttype: Motor Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

ivar   
ivar
Balder.. skrev On 12.1.2018 at 9.56:

Takker for svaret fra en som har prøvd dette selv.

Hva er "Troll mode" ?

elektronisk finjustering av turtall 

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn