Jump to content
Larss1

Dyseservice 2 x KAD 300 hos Vestfold Elektro-Diesel AS

Recommended Posts

Larss1   
Larss1

Hei

 

Mine grønne arbeidshester når ikke toppturtall så har sendt inn alle dyser for sjekk. Motorene har også den senere tid blitt noe tungstartet, røker ikke og bruker ikke olje.

Timetall på begge motorer er 1200 timer og har nå hatt alle dysene (12 stk) inne hos Vestfold Elektro-Diesel AS for overhaling. Ba de teste dysene i benk først, tilbakemelding:

"Samtlige dyser ca. 30 bar under spesifikasjoner og med lekkasje fra spiss og dårlig sprøytebilde"

 

De planet overflater, rengjorde og monterte sammen med nye deler (alle nye spisser). Trykktestet og justerte opp begge trinn i henhold til spesifikasjoner.

Totalsum ble 27 449 kr inkl. mva.

Må rose Ulrik hos Vestfold Elektro-Diesel for god service, de vet hva de driver med.  

 

Dysene ble sendt i dag så blir montert mandag/tirsdag. Håper det gir uttelling på toppturtal (nådde bare 3 350 omd) og kanskje noe mer lettstartet.

 

PS. Begge turboer er nye, 1 stk ny etterkjøler (den andre renset og i orden) og 2 nye kompressorer.

 

Bostedskommune: Nordland, Lurøy Båtfabrikat/modell: Mørejet 1167 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Solvær Expressen Kallesignal: LG9377

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Førstefender   
Førstefender

Mulig de har greie på det de driver med, men prisene er heftige..

Fikk overhalt dyser ink. moms i 2016 for 1500kr pr dyse med nye dysespisser

 

Har vel blitt anbefalt å ikke bruke Vestfold Elektrodiesel av folk som har greie på det, men personlig har jeg ikke noen erfaringer med dette firmaet.

Bostedskommune: Telemark, Bamble Båtfabrikat/modell: Princess V42 Båttype: Motor Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Navn: EosAdele II Kallesignal: LA5824 MMSI: 258265440

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Larss1   
Larss1

Det var rimelig, hadde de utstyr for å teste og kalibrere høytrykkssiden også? Det er meg fortalt at det ikke er mange i Norge som har slikt utstyr, koster visstnok noen millioner i innkjøp ifølge det lokale penta verkstedet. 

 

 

Bostedskommune: Nordland, Lurøy Båtfabrikat/modell: Mørejet 1167 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Solvær Expressen Kallesignal: LG9377

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
nomen   
nomen

Utstyr for å teste konvensjonelle dyser koster noen få tusen, skal du teste moderne injektorer må man nok skyve på med en del mer.

At det er snakk om flere millioner synes jeg hørtes for fantastisk ut 

 

 

Bostedskommune: Telemark, Skien Båtfabrikat/modell: Skarpnes 30 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Førstefender   
Førstefender

Fullt utstyrt verksted.

Bostedskommune: Telemark, Bamble Båtfabrikat/modell: Princess V42 Båttype: Motor Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Navn: EosAdele II Kallesignal: LA5824 MMSI: 258265440

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
ulyden   
ulyden
Svart (redigert)

Det kan nok være rimeligere med byttedyser enn dette. Tror dette er toløfts dyser så det er litt styr å kalibrere. Om det er dysene som er årsak til effekt tap gjenstår å se. Helt normalt at åpningstrykk synker over tid på en dyse. Lekkasje skal det uansett ikke være. En slik dyse kan være rimelig dårlig før motorens ytelse endres. Som regel stiger forbruk litt samt at kullos og uforbrent stiger litt. Røyk kan endres relativt dramatisk. På kommon rail er dysa mere kritisk da den styrer injeksjonen og ikke pumpa.

Redigert av ulyden
Tillegg
Båttype: Motor

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Larss1   
Larss1

Jeg ba de om å sjekke dysene i benk først, så bare det blir jo en stor kostnad når det er 12 dyser. Det stemmer #ulyden dette er 2 stegsdyser som er noe mere komplisert å kalibrere. 

 

Er spent på resultatet :flag:

Bostedskommune: Nordland, Lurøy Båtfabrikat/modell: Mørejet 1167 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Solvær Expressen Kallesignal: LG9377

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Førstefender   
Førstefender

Bare for ordens skyld, prisene jeg oppga er på 2 stegsdyser, sjekk i benk, nye spisser og kalibrering.

 

Vestfold elektro skulle ha 12000kr for å pakke om dieselpumpe + evt defekter. 

Andre steder jeg fikk anbefalt, så fikk jeg pris på 4000kr for å pakke om..

 

Jeg skal ikke gi noen anbefaling om å ikke bruke Vestfold, men de virker noe dyre.

 

For pakke om pumpe, og 6 overhalte dyser betalte jeg ca. 12500kr i 2016.

Måte ta jobben pga det hadde vært mye vann i diesel, forfilter var så fullt av vann at det var utrolig motor startet og gikk. 

 

 

 

Bostedskommune: Telemark, Bamble Båtfabrikat/modell: Princess V42 Båttype: Motor Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Navn: EosAdele II Kallesignal: LA5824 MMSI: 258265440

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Elmer   
Elmer
Svart (redigert)

Jeg må bare kommentere min erfaring med Vestfol Elektrodiesel. Jeg har brukt dem til ulike oppgaver både på biler jeg har hatt og på båtmotorer. Jeg har udelt positiv erfaring med dette firmaet. 😊 Jeg opplever dem som svært solide med god kunnskap og at de gir god service.

Redigert av Elmer
Bostedskommune: Telemark, Bamble Båtfabrikat/modell: Barracuda 30 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Windy37GM   
Windy37GM

Minged Universalservice. Omtrent 60% av prisen til VED ...

Bostedskommune: Vestfold, Tønsberg Båtfabrikat/modell: Windy 37 Grand Mistral Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Tace V

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
WGM36   
WGM36

Hadde mine dyser hos Minge, 13875 kr i 2014

Blei strøkent det.

Bostedskommune: Østfold, Sarpsborg Båtfabrikat/modell: Windy Grand Mistral 36 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Gummi

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
alphaman   
alphaman

27400kr😣hadde følt meg griselurt.er kjent for "gaffel faktura"

Bostedskommune: Telemark, Bamble Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites
Larss1   
Larss1

Ikke så stor forskjell, husk det var 2 sett med 2 trinns dyser, altså 2 motorer.

Man får det man betaler for, som oftest. Timeprisen varierer en del, er den høy er det ofte pga man betaler for spisskompetanse og erfaring. Lengden på oppdraget sier også noe om hvorvidt man har gjort ett grundig arbeid ☺️ 

Bostedskommune: Nordland, Lurøy Båtfabrikat/modell: Mørejet 1167 Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Solvær Expressen Kallesignal: LG9377

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×