Jump to content

Sandstrøm 565CC, 50 eller 60 HK?


Harald-

Recommended Posts

Kjøpte ny Sandstrøm 565 CC i fjor. Jeg valgte en 60 hk ( Honda). Hadde noen mail frem og tilbake med Niklas Sandstrøm på fabrikken, og han anbefalte 60hk. Men ser også nå i ettertid, at jeg fint kunne klart meg med en 50 hk, pga at jeg bruker båten mye alene.Nå kommer det jo naturligvis an på bruken. Båten veier jo 600kg uten motor, så kan der jo legges til utstyr etc., og i tillegg hvis man er flere i båten, så er det jo grei å ha en 60 hk kontra en 50hk. Ser du har Yamaha som motorvalg, og der har vel 50 og 60 hk samme vekt (lik motor), så jeg ville nok gått for en 60 hk. Min båt m/ 60 Honda gjør vel ca.rundt 30 knop på full guffe, men bruker nesten "aldri" toppfart da jeg har båten mest for fiske og små "koseturer" i skjærgården. Forøvrig en ypperlig båt, godt utstyrt, og solid bygget. Har hatt mange båter opp i gjennom årene i fra snekker, nye Askeladden modeller (day-cruisere, etc) og div , men denne syntes jeg virkelig var en perle til mitt bruk i dag. Kan absolutt anbefale denne. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Harald- skrev for 8 timer siden:

Takker for svar. Blir nok en 60 hester.

Synd at der ikke er fast bensintank.

Men man får vist plass til to tanker i storiesroomet forrut.

 

Skal jeg være ærlig, så er jeg helt enig med deg der. Er vel det eneste "minuset" jeg har funnet så langt. Men der er jo en mulighet for en extra 25 l tank, event. ha med løs reservekanne på f.eks. 20 liter. Nå finnes der  jo også større "løse" bensintanker og få kjøpt på ca 40-50 l  i plast hos Maritim/Best Marin etc., så der er jo muligens noe som kan tilpasses her.  Nå beror jo bensinforbruket  på motoren selvsagt an på bruken av båten, og hvor lange turer man skal ha. En 60 hk bruker jo ikke all verdens med drivstoff, hvis man ikke kjører med fullt turtall hele tiden.For meg har det ikke vært noe problem, men nå kjører jo jeg vel mye i "dorgefart".

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...