Jump to content

Bytte instrumenter i Bayliner


Dahl

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Bayliner 2655- 88 mod som jeg skal pusse opp i vinter, kunne tengt meg og bytte ut gamle solblekede instrumenter, kan jeg sette inn nye analoge instrumenter i stede for de gamle, og bruke gamle givere???

det er oljetrykk, motor temp, turteller, voltmeter, knop måler, bensinmåler.

 

Jeg har hørt så mye negativt om disse båtene, men jeg synes el anlegg og alle slanger er pent lagt opp, pent i vannet gikk den også :nonod:

Link to post
Share on other sites


2779dahl: ...kan jeg sette inn nye analoge instrumenter i stede for de gamle, og bruke gamle givere???det er oljetrykk, motor temp, turteller, voltmeter, knop måler, bensinmåler.

 

I teorien er det så vidt jeg vet ingenting i veien for å erstatte gamle instrumenter med nye. Men du må passe på at de nye instrumentene er kompatible med givere o.l. som sitter i fra før. F.eks. nivå målere er oppgitt til et visst antall ohm. Så eneste begrensning jeg kan se er evt. at man ikke får tak i instrumenter som fungerer med den type givere som sitter i fra før.

Link to post
Share on other sites

Dahl - velkommen til Bayliner-klubben!

Knop-måleren din er vel en standard pitot-sak, så hvis slangen din er OK, er det bare å koble et nytt instrument rett på.  Instrumentene dine er laget av Faria (USA) og du kan også sende dem email og spörre hvilke type instrumenter de vil anbefale som erstatning.  Såvidt jeg vet har du "Star-Wars" type instrumenter og disse er ikke lenger i produksjon, men du har vel ikke noe imot å bytte til en nyere type.

 

Lykke til,

Kåre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...