Jump to content

Erfaring med finèrplater fra Byggmax?


vikers

Recommended Posts

Det åpner en billig byggevare i Grenland i morgen. www.byggmax.no

 

Der selger de 12 mm. finerplater i standardstørrelse til 199,-. Dette er jo rasende billig :wink: , men vet noen noe om kvaliteten her?

Jeg skal jo ha endel finer...noe til å bake inn i epoxy til dekk, men også til andre ting. Kan denne brukes i båt, eller er det kun til "innvendig bruk"?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg ringte kundeservice hos dem og spurte hvilken type det er. På hjemmesiden er det nemlig utrolig lite info:

Se her :lol:

 

Men etter at svenske Sebastian hadde spurt rundt på hele kundeservice, så var det beste svaret at det kunne være av "bartrær". :lol:

Kanskje best å styre unna.... om ingen her har prøvd disse med greit resultat. De har nemlig kun en type.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det er vel like meget arbeid å montere en ordentlig finer som en "billigvariant" og det ville være skrekkelig ergerlig å legge ned mangfoldige timer og så se at materialene mer eller mindre går i oppløsning etter kort tid. Sponplater og billigfiner har ingenting ombord i båt å gjøre . . . .

 

Med min begrensede kunnskap omkring finer, så har jeg ihvertfall lært at antallet lag i fineren er et meget viktig kriterium - og der tror jeg nok at billigfineren kommer meget dårlig ut. Selv fikk jeg tak i noen finske forskalingslemmer, de er 18 mm tykke, har 18 lag finer og er tunge som fy. Men til gjengjeld er det omtrent umulig å få maling til å henge på dem :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...