Jump to content
Enzo

Er båten din registrert i båtregisteret ?

Båtregisteret  

212 medlemmer har stemt

1. 1. Er din båt registrert

• Nei selvsagt ikke , betaler ikke unødige avgifter
      38
    • Ja selvsagt
      142
    • Nei men jeg planlegger å registrere snart
      22
    • 0

Recommended Posts

Enzo   
Enzo

Lurer bare på om dere registrerer båtene deres

Bostedskommune: Vestfold, Tønsberg Båtfabrikat/modell: NB 870 herregud jeg har motorbåt Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Jon-Kåre   
Jon-Kåre

SSkrev nei, men det er ikke fordi jeg ikke vil men fordi de krever dokumentert eier historikk på en båt fra ca 1965 :puke:

Bostedskommune: Nordland, Alstahaug Båtfabrikat/modell: Buster XXL med 150 hk Evinrude E-tec Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Aluminium

Del dette innlegget

tom-ass   
tom-ass

Svarte Ja, men jeg hadde problemer med å få det til!

Bostedskommune: Hedmark, Nord-Odal Båtfabrikat/modell: Nor Star 950 Navn: Stjerna Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Avsluttet2   
Avsluttet2

Regner med at det er nssr sitt register du mener.

Jeg svarte ja, men det er ikke selvsagt for meg. Da jeg kjøpte båten var det det eneste registeret forsikringsselskapet godkjente. Derfor blir det mer slik: Ja, jeg følte meg tvunget.

Hadde jeg kjøpt båt i dag hadde jeg valgt et annet register, men nå gidder jeg ikke gjøre noe mer med det.

Båtfabrikat/modell: Bahia cabin 20

Del dette innlegget

roaldbj   
roaldbj

Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene.

Del dette innlegget

OT-flyktning   
OT-flyktning

Svarte også "ja", men det gjelder kun moderskipet, ikke jolla. Og så 100% "selvsagt" var det ikke heller.

Bostedskommune: Akershus, Frogn Båtfabrikat/modell: X-332, MacGregor 26X Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Enzo   
Enzo
Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene.

Jeg trodde det kun fantes ett register nå

beklager.

Bostedskommune: Vestfold, Tønsberg Båtfabrikat/modell: NB 870 herregud jeg har motorbåt Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Hebbe   
Hebbe

Svarte ja, men dette er ikke selvsakt.

Bostedskommune: Akershus, Ullensaker Båtfabrikat/modell: Stingray 185 Båttype: Motor Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Daffy   
Daffy

manglet vel noen alternativer her ja :smiley:

Bostedskommune: Østfold, Moss Båtfabrikat/modell: Master 820 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Enzo   
Enzo

er bare å fyre opp en korrekt skrevet spørreundersøkelse så lar vi bare denne tråden dø

Del dette innlegget

SveinHa   
SveinHa
Svart (redigert)

Hva er problemet? Det burde være enkelt å svare på om båten er registrert eller ikke, eller om den kommer til å bli det. Om alle registre hadde vært med kunne en få mer nyanserte svar men pollen er grei nok til sitt bruk :smash:

For min del svarte jeg ja, har nettopp fått den slettet i et utenlandsk register, står nå i RSSR og er på vei over i NOR. Ikke lett å få dette med i pollen :lol: :lol: :lol:

Redigert av SveinHa
Bostedskommune: Rogaland, Karmøy Båtfabrikat/modell: Daskekladden 505 Excel Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Amfea   
Amfea

Jeg valgte Securemark.

Da får man også registreringsnummer.

Norske Sjø godtok dette for å få forsikringen i orden. :flag:

Bostedskommune: Hordaland, Stord Båtfabrikat/modell: Saga 365 Navn: Amfea Båttype: Motor Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Daffy   
Daffy

Jeg vurderer å bytte til Securmark.

Derfor er det ja og ikke Ja selvfølgelig :wink:

Bostedskommune: Østfold, Moss Båtfabrikat/modell: Master 820 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Geir Kallevik   
Geir Kallevik

Svarte nei :nonod:

Ser ikke poenget med ett frivillig register. Ett register burde inneholde alle båter og ikke kun de som vil :crazy:

Personligt mener jeg at omleggingen av registeret er en " politisk brøler " :smash:

Bostedskommune: Rogaland, Tysvær Båtfabrikat/modell: Bavaria 39 Cruiser Navn: Sunrise Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast MMSI: 258242230

Del dette innlegget

Mulligan   
Mulligan

Nei.

Båten er ikke registrert hos Bevertningselskapet.

Har ID-bevis fra Sjøfartsdireltoratet, med dertil tilhørende innfreste kjenningsbokstaver.

Bostedskommune: Vestfold Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

SveinHa   
SveinHa
Ser ikke poenget med ett frivillig register.....en " politisk brøler "
Absolutt en politisk brøler, men når registeret igjen blir obligatorisk har de som "protesterer seg ut av registeret" laget seg ris til egen rumpe, nemlig å dokumentere godt nok eierskap til å komme seg inn i registeret igjen...
Bostedskommune: Rogaland, Karmøy Båtfabrikat/modell: Daskekladden 505 Excel Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Mouche   
Mouche

Svarte Ja, hvilket betyr at den nye båten blir registrert i Securemark registeret og de andre vil skifte registrering fra småbåtregisteret til Securemark-registeret!

At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? :confused:

:sailing:

Del dette innlegget

kristian   
kristian

Svarte ja jeg også, men den er registrert hos secure mark. Noe som bare har en engangskostnad på kr.100,- ingen årlig reg.avgift.

Bostedskommune: Vest-Agder, Kristiansand Båtfabrikat/modell: Yamarin 63DC F150hk Yamaha Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Jon-Kåre   
Jon-Kåre
Svart (redigert)

Det stemmer vel ikke at de har kun en engangskostnad på 100,-. Man må jo betale de som foretar merkingen, eller er det noe ikke jeg har skjønt. Se denne tråden innlegg nummer 3

Redigert av Jon-Kåre
Bostedskommune: Nordland, Alstahaug Båtfabrikat/modell: Buster XXL med 150 hk Evinrude E-tec Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Aluminium

Del dette innlegget

vikers   
vikers

Jon-Kåre:

Du MÅ ikke kunne dokumentere eierskapet tilbake til den var ny...jeg fikk registrert min seiler fra 1911 - kun ved kontrakt fra forrige eier, litt om historien på båten og en omfattende bildedokumentasjon på mitt renoveringsarbeide.

Jeg hadde et "hull" i eierhistorikk på 75 år. :lol:

Bostedskommune: Telemark, Skien Båtfabrikat/modell: 52 kvm - Johan Anker/Jac M. Iversen 1917 Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Tre

Del dette innlegget

Jon-Kåre   
Jon-Kåre

Jeg mangler kvitto fra tidligere svensk eier og ikke husker jeg hva han heter og ikke greier blocket.se å oppspore tidligere annonse. Har førsøkt å forklare at jeg kan skaffe en bevitnelse fra det lokale politikammer på at båten virkelig er min men dette ble avvist.

Det heter vist byråkrati

Del dette innlegget

Sjøtummel   
Sjøtummel

Tja, dersom spørsmålet dreier seg om småbåtregisteret RSSR så er svaret nei, men det er bare fordi jeg har registrert båten i skipsregisteret NOR. :wink: Det får holde med å være i ett register.

Båtfabrikat/modell: Tupperware Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot

Del dette innlegget

Daffy   
Daffy
At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? :confused:
Synes det er greit å ha litt mere håndfaste bevis på at båten er min også jeg.

Uavhengig av hva forsikringsselskapet måtte mene om saken.

Kvitteringen har jeg i permen hjemme :smash:

Et annet poeng er vel vanskeligheten med å komme inn igjen som ble nevnt over her.

Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting?

Del dette innlegget

Hilmar 2   
Hilmar 2
fordi de krever dokumentert eier historikk på en båt fra ca 1965 :puke:

Tragisk ikke sant håper jeg får reg båten min fra 1970. vet hvem som har eid den tidligere da.

Bostedskommune: Akershus, Frogn Båtfabrikat/modell: Taubåten Hilmar 2 Båttype: Motor Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LE4331 MMSI: 257589090

Del dette innlegget

Geir Kallevik   
Geir Kallevik
Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting?

Om ting ikke er obligatorisk, så mister det sin fungsjon..

Noe som er valgritt vil aldri bli fullgodt, så enkelt er det... :wink:

For ordens skyld, jeg er for et OBLIGATORISK register, slik at en har en plass å søke relevant informasjon om båten og ikke minst avklare eierskap.

Bostedskommune: Rogaland, Tysvær Båtfabrikat/modell: Bavaria 39 Cruiser Navn: Sunrise Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast MMSI: 258242230

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn