Jump to content

Comet commander 31, noen som kjenner denne?


Avmønstret4

Recommended Posts

Prøver å finne ut litt om denne båttypen men finner ikke noen opplysninger her.

Det er skrevet litt om Comet 21, 26 og 29 og det ligger endel informasjon om disse i bl.a emneoversikten og i dokumentarkivet.

Er det slik at Commanderen også ble lagd i Sandefjord, men kanskje ikke i så mange produskjonsnr. som de andre.

Er det noen som kan mer om båttypen eller som har og kan dele kunnskapene?

Link to post
Share on other sites

heisann, jeg er den styolte eier av en comet commander 31, som for øyeblikket får overhaling, både på interiøret og eksteriøret. disse båtene kom både som halvfabrikat og ferdigstillte ( fikk jeg forståelsen av ) fra sandefjord. gi meg et hint om det er noe du lurer på så kan jeg sende bilder eller forsæøke og bistå med tips.

Link to post
Share on other sites

På syttitallet var det et par kammerater som drev Sydenden Slip og Baatbyggeri på Killingen. De kjøpte halvfabrikata Comet Commander 31 fra Sandefjord. D.v.s., båtene var vel litt mindre enn halvfabrikata for de måtte legge inn masse forsterkninger grunnet for tynne laminat. Gutta fikk DnV ut for å sjekke skrogtykkelsen. De bygde seg i hvertfall hver sin flotte båt etter hvert. Han ene konverterte en Leyland lastebilmotor. Den andre kjøpte seg en helt ny marinemotor, lurer på om det var Perkins.

 

Jeg hadde vel inntrykk av at det ble laget en del av disse båtene. Burde være mulig å finne en del informasjon.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei. ville bare si at jeg er også eier av en cc 31. fortiden under total renovering. jeg vet heller ikke mer om båtene en det som er nevt her.

motor i mitt farkost er en detroit diesel serie 53 v6 2takt diesel. vi for dele på de erfaringer vi får med båtene eller hur.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...