Jump to content

Hjelp til søknad om å legge ut flytebrygge.


asunde

Recommended Posts

Tror ikke jeg trenger involvere havnevesen osv. da området er regulert som nøst- og kai-område med flytebrygger på "alle" nabotomter.

Jeg VET du må levere søknad inn til Bergen og Omland Havnevesen, samt at du må ha et sentralgodkjent firma til å stå ansvarlig så lenge brygga overstiger 12 m2 (2x6m)

Dette er lovbestemt størrelse som gjelder Fjell Kommune.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Åsså stjæler vi en tråd da.. :smiley:

 

Jeg vil lage meg en "pir" ut fra eksisterende brygge i Karmøy Kommune.

Denne skulle i utgangspunktet pæles ned med jernbaneskinner, og ha en bredde på ca 0.8 meter, og 5-6 meter lang.

Med alt det fører med seg av søknader og papier, (ansvarsrett og lokal godkjenning) tok jeg kontakt med saksbehandler på rådhuset i dag.

 

Han kunne fortelle meg at det eneste som ikke var søknadspliktig var å sette ut utrigger fra eksisterende kai.

På spørsmål om hva kriteriene var, svarte han at stort sett var det standard størrelser på utriggere som ble montert..

 

Sakens kjerne:

 

Hvor lang og bred kan en utrigger være?

Er det noe krav til utforming?

 

Ser at det selges utriggere som er 0.6 meter brede, og opptil 12 meter lange. Er dette en standard.. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...