Ip.Content

Logo
Din hjemmehavn på nettet!

Hjelp til søknad om å legge ut flytebrygge.

• Logg inn for svare
28 svar på dette emnet

#21 lippert Ikke pålogget Postet 29.07.09 10:18 

• Medlem
  • Aktiv: Igår 23:58
Er det noen begrensinger i antall plasser på den eksisterende (godkjente?? ) brygga? Hvis ikke så dreier jo dette seg kun om fortøyningsanordninger...

#22 Mouche Ikke pålogget Postet 29.07.09 10:22 

• Medlem
  • Aktiv: I dag 08:51
Ser jeg var litt rask da jeg trodde det var søknad om flytebrygge, ikke kun to utriggere til på en eksisterende og formodentlig godkjent brygge. I den situasjonen så hadde jeg hverken søkt eller spurt noen, men kun montert de to utriggerne og ferdig med saken!

#23 KaRsK Ikke pålogget Postet 29.07.09 18:04 

• Brom Brom

• Medlem
  • Aktiv: 30.04.14
Bilde

tegningen er ikke i målestokk på noen måte :)
tror brygga er 15-16 meter lang

Alternativ 2 er mest hensiktsmessig for vår del , da det er god plass til større båter som mått komme innom en tur..
(enkelt å kjøre baugen inn i den ene båtplassen da)

men så er det da om det blir regnet som flytebrygge eller likestillt som alternativ 1..

Litt fælt å bruke masse penger på dette og så måtte rive det igjen også :)

kan nevne at vi har fra før fått godkjent å legge ut blåse i sjøen , lengre ut enn disse utriggerne vil komme..
godkjennelsen er fra kystverket. ( kan jo ha litt å si i en eventuell klemme med kommunen)

og en siste ting , er det noen som kan anbefale en produsent som levere utriggere ? pris /kvalitet ..

Redigert av KaRsK: 29.07.09 18:33

#24 KaRsK Ikke pålogget Postet 30.07.09 10:47 

• Brom Brom

• Medlem
  • Aktiv: 30.04.14

Er det noen begrensinger i antall plasser på den eksisterende (godkjente?? ) brygga? Hvis ikke så dreier jo dette seg kun om fortøyningsanordninger...

Nei det finnes ingen begrensninger som jeg vet om ihvertfall :) kan aldri tenke meg det..

#25 hermansen Ikke pålogget Postet 04.08.09 12:21 

• Medlem
  • Aktiv: 30.09.14

De sendte søknaden i retur med beskjed om at søknaden ikke ville bli behandlet da det foregår arbeid med ny reguleringsplan for området.

Da bryter kommunen forvaltningsloven. De har ikke lov å stoppe å behandle søknader bare fordi det pågår arbeid med ny reguleringsplan. Slike planer kan ta vinter&vår + flere år. Skal de stoppe alle søknader i mellomtiden ?

/Øystein

#26 lippert Ikke pålogget Postet 04.08.09 12:44 

• Medlem
  • Aktiv: Igår 23:58
Nei, de gjør nok ikke det. Det er en korrekt behandling fra kommunens side.

#27 blacki Ikke pålogget Postet 04.08.09 12:57 

• Medlem
  • Aktiv: 05.11.13

.... utsikt, hans kone, hans esel, ....

haha.... nå fikk jeg meg en god latter! :lol: :lol:

#28 Linn Christina Ikke pålogget Postet 04.08.09 12:58 

• Medlem
  • Aktiv: 26.07.11

Tror ikke jeg trenger involvere havnevesen osv. da området er regulert som nøst- og kai-område med flytebrygger på "alle" nabotomter.

Jeg VET du må levere søknad inn til Bergen og Omland Havnevesen, samt at du må ha et sentralgodkjent firma til å stå ansvarlig så lenge brygga overstiger 12 m2 (2x6m)
Dette er lovbestemt størrelse som gjelder Fjell Kommune.

#29 Lego Ikke pålogget Postet 26.08.09 21:04 

• Medlem
  • Aktiv: 16.08.14
Åsså stjæler vi en tråd da.. :smiley:

Jeg vil lage meg en "pir" ut fra eksisterende brygge i Karmøy Kommune.
Denne skulle i utgangspunktet pæles ned med jernbaneskinner, og ha en bredde på ca 0.8 meter, og 5-6 meter lang.
Med alt det fører med seg av søknader og papier, (ansvarsrett og lokal godkjenning) tok jeg kontakt med saksbehandler på rådhuset i dag.

Han kunne fortelle meg at det eneste som ikke var søknadspliktig var å sette ut utrigger fra eksisterende kai.
På spørsmål om hva kriteriene var, svarte han at stort sett var det standard størrelser på utriggere som ble montert..

Sakens kjerne:

Hvor lang og bred kan en utrigger være?
Er det noe krav til utforming?

Ser at det selges utriggere som er 0.6 meter brede, og opptil 12 meter lange. Er dette en standard.. :flag:

Copyright baatplassen.no.
Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det.
Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen.no.