Jump to content

Montering av Baugpropell Princess35


SES_71

Recommended Posts

Hei

 

Jeg falt for fristelsen å kjøpte en Sleipner baug propell her om dagen, denne skal inn i en Princess 35 fly , er det noen av dere som har en slik båt å kan gi meg noen tips om hvor denne plasseres best på denne type båt?

 

Jeg vil gjerne ha kontakt med noen rundt Oslo da det er der jeg holder til og gjerne kunne ha tenkt meg , hvis mulig selvsagt å sett i en båt som har dette montert.

 

Jeg monterte baug propell i forige båten også så selve instalasjonen har jeg rimelig track på ,men kunne godt tenke meg noen tips om best plassering.

 

Det er en se60 med 185 mm tunell jeg tenker å montere.

 

På forhånd takk :flag:

Redigert av SES_71 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Har dessverre ikke bilde av/ kjennskap til montasje på Princess, men det gjelder jo å få den lengst mulig frem og ned. Men ikke så langt ned at tunellen blir for kort i bunnen. Står noe i monteringsanvisningen om dette. Blir jo gjerne et kompromiss dette.

Men er jo fort å glemme dette med lengden, slik at vannstrømmen får rettet seg opp før den treffer propellen.

 

Og så er det dette med god avrunding da, som har blitt diskutert opp og i mente her på forumet. :wink:

 

Mener å ha lest om at hekkthruster bråker mindre enn baugthruster i et innlegg for lenge siden. Kanskje nettopp fordi den har optimale arbeidsforhold mht avrunding og lengde?

 

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Mener bestemt at dette har vært diskutert i egen tråd her på nettet, akkurat montering av baugproppell i Princess 35. REM la ut bilder av hvordan dette så ut under køya i forkabin. Du kan godt se i min, men den ligger på vannet i Skjeberg. Viktig og huske på å kjøpe/montere stor nok SP60 er for liten. Jeg har det.

Søk og let litt her på Båtplassen så finner du sikkert tråden igjen

Link to post
Share on other sites

Ligger noen bilder fra installasjonen i Escada her

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Dette var jo kjempe flott , slik jeg skjønner det er målene tatt på det nedeste steget, og i fra kjølen er dette riktig?

 

Tenkte også at denne sikkert var i minste laget men at den kun er ment som et suplemang til dobbelinstalasjonen , dere som har truster på denne størrelsen i P 35 synes dere den er forliten til denne bruken? Burde jeg gå for en større?

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...