Jump to content

Nissan Patrol SD33T / Oljedamp-slange, hvor skal den ?


mortenbohmer

Recommended Posts

den skal inn i innsuget egentlig for å resirkulere (forbrenne) oljedampen men de fleste kjører det heller inn i en catchtank.

om dette lønner seg eller ikke på en båtmotor er jeg ikke sikker på.

 

forøvrig en meget god motor du har valgt å bruke til båten din med en deilig lyd

har du marinisert den selv?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme motor i forrige båt, dvs hadde opprinnelig en Chrysler Nissan Marine SD33 uten turbo som jeg senere konverterte til turbo. Brukte mariniseringa fra gammel motor og bygde opp en 86 model Patrol SD33T.

 

Jeg kjørte luftings fra veivhus ut i friluft. Alternativt må den inn melllom luftfilter og turbo.

 

Nissan_SD33.jpg

 

Det står litt om den på erfaringsdatabasen under båtmerke "Teal".

 

https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...w_records=S%F8k

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hei takk for svar! :smiley:

 

Nei jeg har ikke marinisert selv, det er forrige eier.

 

Da får jeg forske litt på muligheter til tilkobling etter luftfilter, føler at denne slangen er den store synderen når det gjelder renhet i motorrommet mitt :D

 

Takk for hjelp.

 

Ps; Om noen har detaljerte bilder av marinisering av denne motoren, så er jeg veldig interessert. Motor er ikke min sterke side.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...